ראשונים בבידוד

חאליסי מ'משחקי הכס' שמוותרת על הדרקונים לטובת בחור מסתורי. הראפר שמוציא שיר על איבר המין שלו שהופך ללהיט ויראלי. העונה החדשה של סדרת האימה האהובה על טרנטינו. הדוקו שמספק הצצה לסיפורה של להקת 'אבבא'. הסרט שבו ריצ'רד גיר מנסה לגלות אם אדוארד נורטון הוא נער כנסייה ביישן או רוצח. והמופע של הסטנדאפיסטית שמצאה את כל הדרכים לשנוא גברים ואז לספר על זה בדיחות. '7 לילות' מגיש: ההמלצות שיעזרו לכם להעביר את המשך הסגר

מי מתגורר באחוזת בליי (The Haunting of Bly Manor) | נטפליקס, 2020

 

'מי מתגורר בבית היל' היה אחד מלהיטי האימה הגדולים של השנים האחרונות ואף זכה למחמאה מקוונטין טרנטינו, שטען בראיון ל'7 ימים' כי זוהי הסדרה הכי אהובה עליו בנטפליקס (ויקטוריה פדרטי, הכוכבת, השתתפה גם ב'היו זמנים בהוליווד'). עכשיו הצוות מאחורי ההצלחה חוזר עם סיפור חדש לגמרי, על אומנת שנשכרת כדי לטפל באחיינית והאחיין של בעל האחוזה ומגלה, ובכן, שיש עוד כמה דיירים במקום. הכינו את השמיכה, הפופקורן ואת ה"אמא'לה".

 

 

עושות כותרות (The Bold Type) | yes, 2020

בבסיס 'עושות כותרות' עומדות שלוש חברות טובות בשנות ה־20 לחייהן שעובדות יחד במגזין נשים תחת עורכת ראשית נערצת, ומתנהלות בין השאיפות המקצועיות לחייהן הפרטיים התוססים. הטוויסט - בניגוד לעלילת 'השטן לובשת פראדה', הנשים בסדרה תומכות זו בזו במקום להתחרות והבוסית מדרבנת ומשמשת מודל חיובי. פמיניזם, רבותיי! בפועל זוהי סדרת דרמה קלילה שלא באמת מצליחה לפרוץ דרך כמו 'סקס והעיר הגדולה' או 'בנות' בשעתן, אבל היא גם ממכרת מאוד, עדכנית ביותר ולא מביישת את האינטליגנציה.

 

דייב (Dave) | yes, 2020

הפופולריות העצומה של ההיפ־הופ בשנים האחרונות חילחלה לטלוויזיה בשלל צורות, מיצירות מופת כמו 'אטלנטה' ועד ריאליטי כגון 'זורמים' (בנטפליקס). 'דייב' היא אחת היציאות המוצלחות של הטרנד: הראפר־קומיקאי ליל דיקי (שהוא גם אחד היוצרים) מגלם את דייב, בחור נוירוטי ומשעשע שמוציא שיר הומוריסטי על איבר המין שלו שהופך ללהיט ויראלי. מכאן נפתח מסע הזוי, מצחיק ולפעמים גם מרגש, כולל הופעות אורח של סופרסטארים כמו ג'סטין ביבר, מקלמור וקורטני קרדשיאן. בסך הכל אחת הסדרות המוצלחות של 2020. (10.10)

 

שרים בגדול (!Sing On) | נטפליקס, 2020

סדרת ריאליטי שבה בכל פרק, שישה זמרים חובבים מתחרים ביניהם בשירה של שירים פופולריים, כשכל תוכנית בנושא אחר. המטרה - לשיר כמה שיותר מדויק ביחס למקור, וכך לצבור כמה שיותר כסף לקופה המשותפת ולנצח את המתמודדים האחרים. כן, בגדול זה שעשועון קריוקי. המשקל הסגולי של 'שרים בגדול' הוא אפסי, ולפעמים הצפייה אפילו גולשת למחוזות הגילטי־פלז'ר, אבל בתקופה כזו זו גם הפוגה מבורכת מכל מצוקות היום־יום, בטח כשהמנחה הוא טיטוס בורג'ס (הסיידקיק המופלא ב'קימי שמידט'). תסגרו את התריסים, אל תגלו לאף אחד, ושירו כאילו אף אחד לא שומע.

 

לילות בוגי (Boogie Nights) | נטפליקס, 1997

כנראה שלא חזרתם אליו מאז יצא הסרט ב־1997, וקשה להאשים אתכם; בכל זאת, 156 דקות. אבל האורך - אם יש דבר אחד שהסרט הזה עוסק בו מפורשות - יכול לא רק לקבוע, אלא גם לגלם אינספור יתרונות. למשל, יכולתו של הבמאי המחונן פול תומאס אנדרסון לפרוס, דרך סיפורו של שחקן הפורנו הצעיר אדי אדמס (שם מסך: דירק דיגלר) בסוף שנות ה־70 בואכה תחילת ה־80, את סיפורה של תת־תרבות שלמה, זוהרת, רקובה, עשירה ואבודה, וגם לתת לא מעט מסימני הזמן החברתיים והפוליטיים של התקופה. עם מארק וולברג, ברט ריינולדס, ג'וליאן מור, וויליאם ה' מייסי, פיליפ סימור הופמן והת'ר גראהם, 'בוגי נייטס' לגמרי מצדיק ערב נוסף מחייכם. לט דה צ'ילדרן בוגי.

 

הוואלס האחרון (Take This Waltz) | yes, 2011

סת' רוגן ומישל וויליאמס הם זוג צעיר וחמוד במצב צבירה די מוצק. אבל אז מגיע שכן חדש שמפלרטט, היחסים מתערערים, ובלי ספוילרים, אנחנו מגלים שבחיים לפעמים הבחירה האמיצה גם אם הלא־מוסרית, היא בסוף הנכונה לשני הצדדים. סרט מרגש, עצוב, אבל לרגע לא דאונרי.

 

המלך של סטטן איילנד (The King of Staten Island) | פרטנר TV , 2020

ג'אד אפטאו מומחה בסרטים על גברים שמסרבים להתבגר והקומיקאי פיט דיווידסון הוא בעצמו גבר שמסרב להתבגר, לכן על פניו זה לא מפתיע שהשילוב ביניהם, בסרט המבוסס חלקית על חייו של דיווידסון, הוליד סרט מוצלח ואמין. מה שכן יכול להפתיע, בהתחשב בזה שמדובר בקומיקאים, זה עד כמה 'המלך של סטטן איילנד' הוא נוגע ומלנכולי. בלב הסרט עומד סקוט (דיווידסון), צעיר שאביו הכבאי נהרג באסון התאומים - כמו אביו האמיתי של דיווידסון-– ומאז הוא לא עושה הרבה חוץ מלהתמסטל עם חברים ולבזבז את חייו. כשאמו מתחילה לצאת עם גבר חדש, הוא נאלץ להתחיל להתאפס על עצמו.

 

 

פחד ראשוני (Primal Fear) | נטפליקס, 1996

יש כוכבים שזוכרים בדיוק את הרגע שבו פרצו לחיינו והפכו תוך שנייה לשם דבר, לרוב על ידי העפלה על כוכב נוצץ מהם שמופיע על הפוסטר של הסרט. זה מה שקרה עם 'פחד ראשוני', מותחן משפטי ניינטיזי בטירוף, שגילה לעולם את אדוארד נורטון בסרט שבו ריצ'רד גיר היה אמור להיות הכוכב שלו. גיר מגלם עורך דין חלקלק שנגרר להגן על נער כנסייה ביישן שחשוד ברצח (נורטון) ועד כמעט הרגע האחרון לא ברור אם הוא עשה את זה או לא. כל מי שראה סדרת בית משפט או שתיים לא ממש יופתע מהסרט הזה, ועדיין הוא דוגמה נהדרת לאיך עשייה הוליוודית נוצצת עם שחקנים פגז ודיאלוגים משויפים יכולה לגרום לזה שאין מצב שתפסיקו באמצע.

 

 

מועדון האקסיות (The First Wives Club) | HOT VOD, נטפליקס, 1996

שני עשורים שלמים לפני עידן המי־טו, ולפני שהטענות המוצדקות על הדרת נשים מבוגרות מהמסך חדרו לכל דיון על טלוויזיה וקולנוע, היה את הסרט השטותי הזה לכאורה שדיבר על בעיה נפוצה וכואבת: נשים בנות 40־50 פלוס שנזנחות על ידי בעליהן בשביל הגרסה הצעירה והמתוחה שלהן. דיאן קיטון, בט מידלר וגולדי הון הקורעת הן שלוש החברות הניו־יורקיות הפטפטניות (כמה שנים לפני 'סקס והעיר הגדולה' - וזו לא נקודת הדמיון היחידה) שרוקמות נקמה באקסים המזניחים אחרי שחברה שלהן מתאבדת. בבסיס יש פה סיפור קצת מעוות ואפל שמסתתר בסרט הוליוודי קיטשי ופופי להפליא מה שמבטיח צפייה כיפית שבסוף עוד תשאיר אתכם ובעיקר אתכן עם כמה מחשבות בראש.

 

מרדף חצות (Midnight Run) | נטפליקס, 1988

רואה חשבון של המאפיה גונב מיליונים, ורוברט דה נירו הוא צייד ראשים שמקבל את המשימה לאתר אותו ולשנע אותו. באמצע הוא נאלץ להתמודד עם אנשי העולם התחתון, האף־בי־איי, ושאר העולם, אחותו החורגת ודודו העיוור בדרך למשימה - להעביר את רואה החשבון ליעד תוך חמישה ימים. תוך כדי השניים מפתחים מערכת יחסים מעניינת. לגמרי עושה את העבודה.

 

חיים שלי Last Christmas)) | yes, HOT, סלקום טי־וי, 2019

מי מאיתנו לא מתגעגע מדי יום לג'ורג' מייקל המנוח. אבל לפחות המוזיקה נשארה והיא התגלגלה גם לקומדיה הרומנטית הזאת, שביים פול פייג, מבכירי הז'אנר בזכות 'מסיבת רווקות' המופתי. אמיליה קלארק, הלוא היא חאליסי מ'משחקי הכס', שמה את הדרקון במוסך ונכנסה לתפקיד של זמרת צעירה ולא מצליחה במיוחד, שחייה הקורסים משתנים בגלל פגישה עם בחור בשם טום (הנרי גולדינג). וגם אם המסע שלהם לא בדיוק מתעלה לגבהים אינטלקטואליים, מה זה משנה, העיקר שיש 100 דקות קלילות עם חאליסי ושירים של ג'ורג' מייקל.

 

המשחק הגדול (Molly's Game) | yes, 2017

אחרי שהמציא ז'אנר תסריטאי משל עצמו, ארון סורקין הגאון ('הבית הלבן', 'ניוזרום' והתסריטים של 'הרשת החברתית' ו'מאניבול') סוף־סוף הגיע לכיסא הבמאי. סרט הביכורים שלו עוסק בסיפורה האמיתי של מולי בלום, שניהלה שולחנות פוקר שגילגלו מיליוני דולרים, עד שהסתבכה מעל הראש שלה. ג'סיקה צ'סטיין מצוינת בתפקיד הראשי, אידריס אלבה כריזמטי כרגיל בתור עורך הדין שלה וגם קווין קוסטנר נותן הופעה מוצלחת. וכמובן, כולם מדברים ממש מהר ונורא חכם.

 

אבבא לעד (ABBA Forever: The Winner Takes It All) | yes דוקו, 2019

40 שנה אחרי שהתפרקו ורגע לפני שהם אמורים להתאחד (אם תרצה הקורונה), להקת אבבא היא עדיין אגדה שכיף לחזור אליה. סרט הדוקו 'אבבא לעד' מספק הצצה אל סיפורה של הלהקה, כולל ראיונות מקיפים עם כל חבריה והאנשים שהקיפו אותה, ושם דגש מאוד גדול על הלהיטים עצמם והדרך שבה נוצרו. כמובן שהמשמעות היא שהפסקול תופס מקום מכובד ושווה לבדו את הצפייה. (11.10)

 

מקרוב (Explained) | נטפליקס, 2018

למה לא לנצל את הזמן כדי להרחיב השכלה בפרק של 15־20 דקות? ידע שמוגש מפורק, ללא עצמות, בתוספת ויטמיני אנימציה וחיתוכים מהירים? 'מקרוב', מיזם של אתר החדשות 'ווקס' בשיתוף נטפליקס, עושה בדיוק את זה; לוקח נושאים, רעיונות ושאלות גדולות שלא בהכרח מאכלסים את מהדורות החדשות, אבל רלוונטיים לחייכם, ונותן לכל אחד מהם טיפול עומק זריז ואפקטיבי. היופי כאן הוא המגוון, ופרקים שונים מוקדשים לנושאים כמו מונוגמיה, מטבעות קריפטוגרפיים, למה דיאטות נכשלות, קעקועים, אסטרולוגיה, האורגזמה הנשית, מוזיקה, מיליארדרים, עתיד הבשר, ואולי החשוב מכל - סימן הפיסוק! ולמה זה טוב. אם אי פעם הייתה גרסה טלוויזיונית לאוניברסיטה של החיים, זה בערך זה.

 

מרגרט אטווד: מילים הן כוח (Margaret Atwood: A Word After a Word After a Word is Power) | HOT, 2019

ההצלחה הענקית של 'סיפורה של שפחה' רק שידרגה את המעמד האיקוני של מרגרט אטווד, מהסופרות האהובות והחשובות בעולם, שכמובן חיברה את הדיסטופיה המטלטלת. עתה מגיע לישראל גם הסרט הדוקומנטרי שמלווה את אטווד בעודה קוצרת את פירות עבודתה ואגב כך מנסה לפענח את דמותה. מעבר לגאונות הספרותית והאקטיביזם הנערץ, 'מילים הן כוח' מגלה אישיות ממש חמודה ומשעשעת, וזה בטח יותר קל לצפייה מאשר 'סיפורה של שפחה'. (14/10)

 

עשרה ימים באוקטובר | כאן, 2020

עידן הקורונה הוא אירוע עולמי ומקומי חסר תקדים, אבל 20 שנה לפניו ישראל עברה את האינתיפאדה השנייה, שהייתה מפץ ביטחוני, פוליטי וחברתי שעיצב מחדש את פני המדינה. 'עשרה ימים באוקטובר', שביים אייל דץ, הוא מסמך נוקב וחשוב שמתמקד במהומות שהתפרצו בקרב אזרחי ישראל הערבים, 12 מהם נהרגו על ידי כוחות המשטרה (ובכל זאת אף לא שוטר אחד הועמד לדין). קטעי הארכיון וגם הצילומים שטרם שודרו מוציאים את הטראומה מלב מאגרי ההדחקה. קשה להאשים את מי שיעדיף אסקפיזם, אבל מה לעשות שהמציאות היא לא 'הזמר במסכה'.

 

מופע הבדיחות של מישל וולף (Michelle Wolf: Joke Show) | נטפליקס, 2019

מישל וולף היא הקומיקאית שהחריבה כליל את ארוחת הערב המסורתית של כתבי הבית הלבן לפני שנתיים, עם מונולוג גס רוח שאותו פתחה ב"כמו שאומרת כוכבת פורנו רגע לפני שהיא עומדת לקיים יחסי מין עם טראמפ - בואו נגמור עם זה". היא תרמה לתוכניותיהם של סת' מאיירס וטרוור נואה בטרם הפכה מעצמאית פטורה ממס לפוליטיקלי־קורקט כלשהו, וגם במופע הסטנד־אפ הנוכחי שלה בנטפליקס היא מצליחה לתת - מתוך המראה התמים משהו והטון שנע תדיר בין השתוממות לזעם - כמה מונולוגים שמצליחים לשחרר בו־זמנית צחוק גדול ואי־נוחות קטנה. כולל מה היה קורה אם גברים היו מקבלים מחזור (גיבורי־על קטנים בקצה החוט!), איך נוצרים לברדודלים ("אף חיה לא מבקשת הסכמה!"), ופמיניזם ("אני יודעת שאתן יכולות להתפשר. ראיתי את הבעלים שלכן"). שווה להכיר, וגם להעמיק היכרות.

 

קתרין ריאן: בצרות (Katherine Ryan: In Trouble) | נטפליקס, 2017

רבות הדרכים לשנוא גברים, וקתרין ריאן בדקה את כולן עד שמצאה את הכי מצחיקות. ריאן נראית כמו ברבי גרושה ומהונדסת, והיא עוד הוכחה מבריקה לכך שפמיניזם יכול להיות מאוד־מאוד כיפי. הקומיקאית הקנדית במקור שעברה לבריטניה אמנם ביססה על חייה את סדרת הנטפליקס המתוקה 'הדוכסית', אבל הסטנדאפים שלה - 'חדר הנצנצים' ו'בצרות' המוקדם יותר - הם החומר הטהור.

 

בהכנת הידיעה השתתפו: עינב שיף, רענן שקד, רביב גולן, מיה אשרי, בנימין טוביאס ודפני ליסבונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים