yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: נועה איזנשטט
    7 לילות • 13.10.2020
    לא שומרים בבטן
    הם העלו לרשת סרטונים מהאשפוז של הילדה שלהם, חלקו חוויות מהלידה בזמן שהיו בבית החולים ונאלצו להסביר למה בזמן שבעה הם לא מוכנים לעשות סלפי. עכשיו כוכבי היוטיוב מורן טרסוב וג'וזף סטאר עוברים למסך הגדול עם התוכנית 'משפחת טרסוב', מספרים על המעריצים שאורבים ליד הגן של הילדים כדי לפגוש אותם, על התחרות הקשה עם משפחות אחרות, ועל הפעם שטינאייג'ר ניסה להיכנס אליהם הביתה
    הילה רגב | צילום: נועה איזנשטט

    היום השני לכתה א' של אמה בת השש היה קיצוני גם ביחס לחיים הסוערים שלה. רגע אחד היא משחקת בחצר הסגורה לתלמידי הכיתות הנמוכות וברגע הבא היא הוברחה לשירותים כשעשרות תלמידי כיתה ד' רודפים אחריה בטלפונים שלופים ומבקשים סלפי. "זה לא שלא צפיתי את זה", אומרת האם, מורן טרסוב. "עשינו הכנה לבית הספר, ליועצת, למורה. אמה מאוד מוכרת, אנחנו מאוד מוכרים. זה לא פשוט עבורנו ללכת ברחוב, בטח כשמגיעים למקום חדש. כשהם ראו אותה שם נפלה להם הלסת כי יצאה להם הדמות מהמסך. באו מכיתה ד' לחפש אותה, התרגשו, ניסו לצלם. היא ביקשה מהם לא לצלם אותה ואז הם רדפו אחריה והיא הייתה צריכה להתחמק מהם ולהסתתר. דיברתי עם מי שצריך ולמחרת הייתה שיחה עם כל שכבת ד".

     

    זה לא מלחיץ אותך?

     

    "לא שמחתי לשמוע מה קרה לה בבית הספר, אבל שמחתי שהיא שיתפה אותי וסמכה עליי. כל עוד אני בלופ, כאמא אוכל להתמודד עם זה".

     

    אמה, ילדת הסלב מראשל"צ לא משחקת בתוכנית טלוויזיה בערוץ הילדים. היא לא ילדת דיסני בנסיקה או בפסטיגל. הילדה לבית משפחת טרסוב מתחזקת עמוד יוטיוב לילדים עם 168 אלף מנויים והיא בת לאחת מהמשפחות הישראליות ששולטות בפלטפורמה עם הריבוע האדום. האמא, מורן טרסוב (40) עם מעל 343 אלף מנויים בערוץ על שמה. האב, ג'וזף סטאר (40) עם ערוץ בן 240 אלף מנויים, והאח מיילו (4), עם 87 אלף מנויים. כל אחד מהסרטונים של בני המשפחה מגיע למאות אלפי צפיות ובמקרים מיוחדים גם שובר את קו מיליון הצפיות.

     

    הלחץ שאנחנו נמצאים בו הוא פשוט נוראי, זה משפיע על היחסים שלנו. 'משפחת טרסוב' | צילום: גיל טרנוס
    הלחץ שאנחנו נמצאים בו הוא פשוט נוראי, זה משפיע על היחסים שלנו. 'משפחת טרסוב' | צילום: גיל טרנוס

     

     

    סרטון "היום הראשון של אמה בבית הספר!!!!" למשל, נצפה מעל 230,000 פעמים עד כה. כמעט רבע מיליון. חוץ מהסרטון הזה תוכלו למצוא בערוצים השונים גם אתגרים: כמו מורן שמנסה לאכול כמו ילדה בת חמש יום שלם. ולוגים כמו מורן וג'וזף בבית החולים בזמן שהיא נאבקת בצירים. חוץ מזה, תוכלו לשוטט עם כל המשפחה בחופשות ברחבי הארץ ובעולם, להכין איתם מתכונים או לראות אילו צעצועים חדשים מקבלים הילדים במסגרת שת"פ מסחרי. "בערוצים של הילדים אנחנו לא מרוויחים כסף בכלל", אומר ג'וזף. "אנחנו מפסידים כסף. הערוץ של מיילו, הרוויח החודש 100 דולר. זה אפילו לא הפקת סרטון אחד. יוטיוב שינה גם את האלגוריתם שלו, הוא לא חושף פרסומות לקהל צעיר".

     

    מורן: "כל מי שהערוץ שלו מוגדר כערוץ ילדים, לא חושף על זה פרסומות ואז הערוץ לא רווחי. פתחנו למיילו ערוץ בידיעה שלא נעשה שם כסף".

     

    אז למה להשאיר אותו אם הוא לא רווחי?

     

    ג'וזף: "בעיניים שלי ושל מורן, אנחנו רואים את הפוטנציאל. בונים פה סוג של פרפומר, יוצר, איש, ילד שהוא הולך להיות כוכב רשת כזה או אחר, זה מה שאנחנו יוצרים פה. אנחנו מאוד מקווים שהוא באמת ירצה ללכת במסלול הזה, אבל אנחנו לא יודעים".

     

    מיילו מודע לזה שהוא מצלם סרטון ועשרות אלפים רואים אותו?

     

    "נכון לעכשיו לילדים שלנו אין סיי, הם לא יכולים להגיד אני רוצה או לא רוצה. הם לא בגיל, אין להם את ההבנה הזאת או את התפיסה. הם שומעים שאני הולך לצלם סרטון עם אמא, מתלהבים, כי זה הולך להיות כיף ופאן. כי ככה הסרטונים שלנו. זה קוואליטי־טיים. אנחנו עושים בונדינג, מגלים אחד את השני בכל מיני סיטואציות קצת הזויות".

     

    אתם חושבים איך הם ירגישו כשהם יגדלו? איך מיילו ירגיש שהלידה שלו שותפה עם עוד מיליון איש?

     

    מורן: "המצלמה היא חלק מהמשפחה. הם נהנים לצפות בזה, גם אנחנו. זה אלבום תמונות. זה זיכרונות. אנחנו צופים בזה ביחד, עשינו בינג' של החופשות המשפחתיות שלנו. אנחנו לא יודעים לכמה משפחות יש את זה".

     

    ג'וזף: "אני גם יכול להפוך ברגע את כל הסרטונים לפרייבט ואף אחד לא יראה אותם".

     

    באילו מקומות יותר קשה לכם עם הפרסום?

     

    "אין יותר סידורים במקומות הומים, כל הליכה לקניון הופכת למפגש מעריצים מאולתר. כל הנופשים שלנו הם באמצע השבוע או בלואו סיזן".

     

    ג'וזף: "ואת רוצה לפעמים ללכת בקיץ, ליהנות מהכל כלול! גם באים אלינו הביתה, מניחים לנו דברים ליד הדלת".

     

    מורן: "היה גם פעם שבא לי מעריץ, טינאייג'ר הביתה בזמן שהייתי עם הילדים לבד. הוא מצלצל ודופק בדלת ואומר לי, 'מורן, אני מעריץ'. הרגשתי ממש כאילו חדרו למרחב האישי שלי. מה אתה מצפה? שאני אפתח לך את הדלת? אמרתי לו, 'חמוד, זה הבית שלי, אני מבקשת שלא תגיע לכאן'. גם לפעמים באו לאמה ומיילו לגן".

     

    היו עוד אירועים מוזרים?

     

    "הייתה את הפעם שניסיתי לגמול את מיילו מחיתולים וברח לו באיזה פארק בראשון. ואני ככה לוקחת אותו לפינה להחליף לו ומגיעה מישהי עם הילדה שלה, בזמן שאני מחליפה לילד, מושיבה את הילדה ככה לידי ואומרת, 'הנה, תמונה'. ואני כולי בעצבים, מנסה להיות הכי נחמדה. 'סליחה, אני יכולה לסיים עם הילד?' ואז היא נעמדת מטר ממני ועוד מסננת לעברי, 'אוף, הסלבס האלה'".

     

    ג'וזף: "בשבעה של סבא שלי. אשתו של בן דוד שלי ביקשה סלפי. מה קורה איתכם אנשים, אתם לא מרגישים את הסיטואציה?"

     

     

    × × ×

     

    הם נפגשו לפני 17 שנה. היא בדיוק חזרה מיפן היישר לפסיכומטרי, הוא חזר מלונדון והחל לעבוד כדי־ג'יי. מפגש בבר מיתולוגי ברחובות הפך אותם לזוג ("ומאז אנחנו בבלעדיות, חוץ מהפסקה של חודש שהוא חזר עם הזנב בין הרגליים"). הוא המשיך להתקדם במקצוע, היא הפכה למפיקת אירועים ויחצנית ואז החליטה לשנות פאזה. עברה קורס איפור והתחילה לתת עצות כביוטרית. ולוג על חוויית האמהות שלה שלה הפך לוויראלי והטרסובים החליטו לתת צ'אנס לתיעוד שלהם כמשפחה. זה השתלם. אתמול (15.10) עלתה התוכנית שלהם 'משפחת טרסוב', יוזמה של HOT בידור וסוכנות 'שרית & לורנס', והיא תשודר בערוץ בימי חמישי ב־19:00.גם בתוכנית, כמו בערוצי הרשת של הטרסובים, יופיעו בני המשפחה. ינסו להעביר את הקטע של ז'אנר המשפחות הישראליות ביוטיוב למסך. הז'אנר הזה הוא תחום צפוף עם תוכן של אתגרים, מערכונים וקליפים. הבולטים בתחום חוץ מהטרסובים הם משפחת ספיר ומשפחת אליהו. כל צפייה, כל לייק וכל מנוי חדש שווים הרבה מאוד כסף למשפחות. המתח שנלווה לתעשייה הזאת שמחייבת ליצור עוד ועוד סרטונים ולנהל מאבק על תקציבים, מחלחל מדי פעם גם לזוגיות הפוטוגנית של השניים. "אנחנו כל היום אחד בתחת של השני. אנחנו החברים הכי טובים, ואנחנו גם יכולים ללכת לישון כועסים".

     

    ג'וזף: "הכל חייב לקרות מחר, קדימה, דחוף, עכשיו. לא לישון, לא לאכול. דברים מאוד קשוחים. כל רגע שאנחנו עושים משהו לעצמנו, אנחנו לא עושים למען העסק. אם אני הולך לחדר כושר, אז מורן מרימה גבה. אנחנו רבים על זה שהיא לא עוזרת לי בדברים שאני צריך. אני מושקע בערוצים שלהם, אבל מי מושקע בשלי? רק אני. זה מרגיז. אני צריך את העזרה שלה ובגלל עומס העבודה, אני לא מקבל אותו".

     

    היית רוצה להיות מוכר כמו מורן?

     

    "הייתי מאוד רוצה. זה לא בשליטה שלי. אם אני רלוונטי ואטרקטיבי עבורם הם ימצאו אותי. אני כן מקנא במורן שהיא מתקתקת דברים, היא עושה דברים בצורה מאוד מהירה. מצד שני, אני לא מקנא בה, היא צריכה ללמוד ממני. יורד לפרטים, נכנס לרזולציות. אין לה זמן לזה".

     

    יש תחרות ביניכם?

     

    "כל הזמן. אם נעלה סרטון אצלה וסרטון אצלי ואחד יצליח והשני לא, נרגיש חלוקים. הצלחנו ונכשלנו. אם סרטון של מורן יהיה וואו וסרטון שלי יהיה על הפנים, נשאל למה, איך זה קרה, איך אפשר לשפר? הלחץ שאנחנו נמצאים בו הוא פשוט נוראי, זה משפיע על היחסים שלנו. אין מה לעשות, זה סוג של מכבש לחצים שאנחנו צריכים להעלות סרטונים והסרטונים צריכים להיות טובים, חזקים וצריכים להמשיך את המגמה, את ההתקדמות".

     

    אתם היום מתפרנסים רק מיוטיוב?

     

    ג'וזף: "ברגע שתסגרי את יוטיוב, אין לנו פרנסה. אנחנו צריכים כל הזמן לתחזק את זה. אנחנו לא מתומחרים מספיק גבוה, כמו שאנחנו צריכים. אנחנו באותו לבל כמו תוכנית פריים־טיים בטלוויזיה. פשוט אין את המודעות שצריכה להיות לפלטפורמה הזאת. יש פה חוסר הבנה, פערים ואנשים לא צעירים שנמצאים בנקודות המפתח האלו".

     

    כמה עולה שיתוף פעולה איתכם?

     

    מורן: "זה יכול להתחיל מכמה אלפי שקלים ולהגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, תלוי אם זה הסכם שנתי, ארוך טווח כמו שיש לי עם מותגים".

     

    ג'וזף: "אם היינו מקבלים את הסכומים שמשלמים היום לספוטים בטלוויזיה הייתי מנצל את הכסף הזה ליצור תוכן יותר מושקע ויצירתי. היינו לא פעם בפגישות הפקה ושאלו אותנו איך זה עובד ואמרנו שאנחנו עושים את הכל, קריאייטיב, צילום, לוקיישנים, אביזרים. יש לנו עורך וזהו. היו מרימים עלינו גבה, 'איך אתם רק שני אנשים ואתם מספיקים את כל זה?'"

     

    מה עם תחרות עם משפחות אחרות ביוטיוב?

     

    "אחד הדברים שאותי ואת מורן מאוד מרגיזים, זה שאנחנו יודעים שמעתיקים מאיתנו. אנחנו מנסים להיות ייחודיים, לא צופים באף משפחה אחרת, לא רוצים לפזול, אפילו לא בתת־מודע לקבל רעיונות מאחרים. ואז אתה מגלה שאתה יכול לשבת כל כך הרבה זמן על פיתוח של רעיון ואז מישהו רואה ומעתיק אותו. וזה מרתיח אותי וזה קורה לעיתים תכופות. עשינו סרטון, לא משנה איזה כי מורן תתעצבן. היה סרטון שהעלינו מחו"ל, סרטון של אתגר כלשהו של 24 שעות".

     

    מורן: "קונספט שלקחנו מחו"ל, אבל היינו הראשונים שעשינו את זה בארץ".

     

    ג'וזף: "מורן את פותחת פה חזית. עשינו סרטון פצצה. מורן אמרה שאם הסרטון יגיע ל־20 אלף לייקים, היא תעשה סרטון המשך עם טוויסט והיא פירטה את הטוויסט בסרטון עצמו. באה אחת ה'קולגות' החמודות שלנו ועשתה את הסרטון שמורן דיברה עליו. זה הרתיח אותנו חבל על הזמן. קיללנו וכעסנו ואמרנו מה שאת לא רוצה ורצינו לכתוב ולהתקשר אליהם ואז הבנו שזה מיותר".

     

    הסדרה החדשה בכיכובם מתעדת את ההיריון המתקדם של מורן בחיק המשפחה, והשניים מדגישים ש"בניגוד לתוכנית של ליאור קוקה ששם הכל היה מתוסרט, אצלנו אין תסריט, אין במאי. רק אנחנו".

     

    אז למה טלוויזיה?

     

    מורן: "הרבה זמן זילזלו בנו בטלוויזיה. רצו לקחת את התוכן שלנו ולשים אותו בטלוויזיה ולא לשלם. אמרו לנו, 'נשים אתכם ב־VOD ותקבלו חשיפה מעולה. קחו 400 שקל לפרק. בנאדם, 400 שקל זה אפילו לא עלות של חצי עריכה".

     

    מה סוד הקסם שלכם שמביא ילדים למסך?

     

    מורן: "קשה לנו להבין. אנחנו עוף קצת מוזר. מיליון צפיות לוולוג לידה? יום הולדת לאמא, אנחנו תולות קישוטים, מגיעות עוגיות ותוך ארבעה חודשים זה מיליון צפיות".

     

    ג'וזף: "את תראי את הסרטון הזה ותגידי מה הביג דיל, כולה תיעדו את החיים שלהם, כולם יכולים לעשות את זה, אבל משהו שם עובד. זה נקי מכל הג'יף, זה אותנטי. אם זה לא היה אותנטי, אנשים לא היו צופים בזה, את לא יכולה לזייף את החיים שלך".

     

    hilla.regev13@gmail.com

     


    פרסום ראשון: 13.10.20 , 20:56
    yed660100