הדיגיטל מגיע גם לפנסיה: הבינלאומי משיק מערכת ייעוץ פנסיוני דיגיטלית

החיסכון הפנסיוני הוא אחד החסכונות הגדולים שיש לנו, ולמרות זאת אנחנו לא מקדישים לו תשומת לב מספקת. הבנק הבינלאומי, המתמחה בייעוץ השקעות וייעוץ פנסיוני, משיק את פיבי WISE, מערכת הייעוץ הפנסיוני הדיגיטלי הראשונה בישראל, שעוקבת אחרי השינויים בחיינו ואחר השינויים בתנאים שמציעות קרנות הפנסיה, וממליצה על צעדים לביצוע – באופן אובייקטיבי, אך ורק למען טובת הלקוח

רובנו מנהלים את כל החיים שלנו מהטלפון הנייד – החל ממשלוחים ממסעדות ועד לניהול חשבון הבנק, מבלי לצאת מהבית. בשנה האחרונה הצטרפו לאורח החיים הדיגיטלי גם המבוגרים. אם עד כה חלקם נרתעו מהמדיום, הרי שבעידן הקורונה והצורך בריחוק חברתי הם התגברו על הרתיעה ולמדו שקל להזמין דברים באונליין ואפילו להגיע לתור לרופא מרחוק. כעת, לראשונה בישראל, גם עולם הייעוץ הפנסיוני לוקח צעד קדימה אל העידן הדיגיטלי עם פיבי WISE. המערכת המתקדמת של הבינלאומי מציעה, לראשונה, ייעוץ פנסיוני דיגיטלי כחלק ממערך כולל של ייעוץ מתמשך ללקוחות.

 

איך עובדת מערכת פיבי WISE? מי יכול להיעזר ביתרונות של המערכת החדשה? וכיצד שומרים על פרטיות המידע האישי והרגיש בתהליך?

 

"תשומת לב, מעקב וטיפול מתמיד"

"אנשים חוסכים לפנסיה במשך 30־40 שנה וחיסכון זה צריך לייצר להם הכנסה לעוד 30 שנה", אומרת אילנית גולדפרב, מנהלת תחום הייעוץ הפנסיוני בבנק הבינלאומי, "מדובר בחיסכון הכי גדול שיש לרובנו. החיסכון הפנסיוני מצריך תשומת לב, מעקב, השגחה וטיפול מתמיד".

 

אילנית גולדפרב
אילנית גולדפרב

 

 

לדבריה, בעוד שבעבר הישראלים היו מצטרפים לקרן פנסיה ותיקה או תקציבית ויודעים שהמעסיק דואג להם לאורך השנים, "כיום, לעומת זאת, יש הרבה מוצרים ומסלולים בשוק וצריך לדאוג להתאמה של מסלול הביטוח, ההשקעה והכיסויים הנוספים לצרכים ולרצונות של הלקוח".

 

בעידן של היום, שינויים בעבודה, במשפחה ובחיים הם עניין שבשגרה, אך רבים מאיתנו לא מודעים לצורך בהתאמת התיק הפנסיוני לשינויים הללו.

 

השנה האחרונה רק העצימה את ההבנה שהחיים יכולים להשתנות מקצה לקצה. שינויים במצב הבריאותי, התעסוקתי, המשפחתי, שינויים בצרכים של הלקוח, שינוי בתקנון קרנות הפנסיה, התשואות של הקופות והעלויות של ניהול הקרנות - כל אלה דורשים התאמה של הכיסוי הפנסיוני. "אבל כמעט אף אחד מאיתנו לא הולך ובודק את החיסכון הפנסיוני כשהוא עובר שינוי בחיים", אומרת גולדפרב, "ופיבי WISE נמצאת שם כדי לזהות את השינוי ולהמליץ על הצעד המיטבי עבור הלקוח. מי שלא ינצל את המערכת ויעקוב אחר המלצותיה עלול לפספס התאמות חשובות לסטטוס החיים והזדמנויות לצמצום עלויות מיותרות ולמקסום החיסכון".

 

איך עובדת מערכת פיבי WISE עבור כל אחד מאיתנו?

 

הייעוץ הפנסיוני הדיגיטלי של הבינלאומי מאפשר ללקוחות לזכות בייעוץ פנסיוני מתמשך, שוטף ועדכני באתר האינטרנט ובאפליקציה הסלולרית. השירות מאפשר ללקוחות לצפות בתיק, לבקש להצטרף עצמאית לייעוץ פנסיוני, לקבל המלצות לעדכון והתאמות בתיק ולבצע פעולות כמו שינוי מסלול השקעה, שינוי מסלולי ביטוח, עדכון פרטים ועוד.

 

את המערכת תיכננו המומחים של הבינלאומי, אנשי מקצוע עם ניסיון בתחום, אשר בנו ממשק שייתן מענה מאוד ממוקד לכל לקוח, בהתאם לצרכים שלו. "באמצעות אלגוריתמים מורכבים שפיתחנו, המערכת מבצעת בכל חודש בחינה מקיפה ומדוקדקת של התיק הפנסיוני על פי צורכי הלקוח ונתוניו האישיים המעודכנים, משווה בין המוצרים הפנסיוניים, ואם התגלה כי יש לבצע התאמות, היא שולחת ללקוח באופן אוטומטי SMS על כך שממתינה לו המלצה לביצוע", מסבירה גולדפרב. כל מה שהלקוח צריך לעשות זה להיכנס לאפליקציה או לאתר הבנק, לבחון את ההמלצות, ואם הוא מעוניין לאמץ אותן – לחתום על טופס דיגיטלי פשוט, וההוראה נשלחת לחברות הפנסיה והגמל.

 

לדברי גולדפרב, "בעידן שבו לומדים רפואה בדיגיטל, אין שום סיבה שלא יהיה אפשר לעשות ייעוץ פנסיוני דיגיטלי. ייעוץ אובייקטיבי ומתמשך הוא כלי חיוני עבור כולנו – החל מצעירים שחיים בדיגיטל ועד לאוכלוסיות בסיכון שנמנעות מלהגיע לסניף".

 

השירות החדש של הבינלאומי ניתן ללקוחות החתומים על הסכם ייעוץ עם הבנק, והוא כפוף לתהליך קצר של אימות זהות כפול. זאת על מנת להגן על הנתונים האישיים. הזיהוי נעשה בטלפון הנייד, כולל הודעה קולית במידת הצורך.

 

תיק שתואם לרצונות ולצרכים

אחד היתרונות הגדולים של ייעוץ פנסיוני בבנק הוא חוסר התלות שלו בגופים המנהלים את קרנות הפנסיה, הביטוח והגמל. "הבינלאומי הוא אחד מחמשת הבנקים הגדולים, אך הקטן מביניהם. ככזה, הוא בנק תחרותי וחדשני, שאחד התחומים שבו הוא מתמקד הינו ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני וייעוץ לפרישה. אנחנו מציעים ייעוץ מתמשך ואובייקטיבי, כאשר רק טובת הלקוח לנגד עינינו", אומרת גולדפרב, "הבינלאומי עובד עם מרב הגופים ואין לו תמריצים להניע את הלקוח לכיוון כלשהו, מלבד הצרכים והרצונות של הלקוח עצמו. כאשר היועץ הפנסיוני יושב עם לקוח הוא בונה איתו את התיק הטוב ביותר והמתאים ביותר ללקוח במסגרת התקציב שלו".

 

הייעוץ הפנסיוני הדיגיטלי הוא צעד נוסף שנועד לאפשר את התאמת הכיסויים הפנסיוניים באופן אופטימלי ועדכני לכל לקוח, בכל שלב בחיים. "המטרה היא להנגיש את ההמלצות והייעוץ הפנסיוני לכמה שיותר לקוחות, על מנת שהתיק יהיה תואם לרצונות, לצרכים ולמצב שלהם בכל רגע נתון", אומרת גולדפרב, "אנחנו רוצים ללוות אותם לאורך כל הדרך. בנוסף למערכת הממוחשבת שבודקת כל חודש את כל התיקים ושולחת המלצות אוטומטית, גם העובדים שלנו מנתחים את התיקים ובוחנים את התאמתם ללקוחות. מדובר ברכיבים שונים בייעוץ המתמשך של הבנק".

 

"התיק הפנסיוני הוא אחד הנכסים הכי חשובים של הלקוח, ומערכת דיגיטלית כמו פיבי WISE מאפשרת ניהול נכון יותר ורציף יותר של התיק, שצריך להבטיח את הביטחון הכלכלי שלנו בגיל המבוגר", מסכמת גולדפרב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים