ותודה לקורונה: לפי מדד ביטוחי הרכב של Wobi, הביטוחים הוזלו ב־12% בשנת 2020
מתחילת 2020 ירדו מחירי ביטוח הרכב בישראל בממוצע ב־12%. הירידה החדה ביותר חלה לראשונה בחודש מארס והמשיכה באופן מתון יותר גם בחודשים אפריל ומאי.
באוגוסט, בעקבות החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות, נרשמה עלייה של עד 9% במחירי הביטוח, זאת לאחר שבתקופה המקדימה (ינואר־אוגוסט) מחירי הביטוח ירדו ב־11% בממוצע. בספטמבר, עם הציפייה לסגר ועם הטלתו, חזרו מחירי הביטוח לרדת, ובאוקטובר הם המשיכו במגמה זו.
כך עולה מנתוני Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמת השוואה וקנייה של מוצרי ביטוח, שמפרסמת לראשונה מדד ביטוחי רכב שנתי (מקיף + חובה). בדיקת "ממון" בקרב חברות ביטוח גדולות העלתה נתונים דומים, והערכות לירידה ממוצעת של 10־12 אחוזים.
שיעור הירידה משתנה מדגם לדגם. בבדיקת 16 דגמים פופולריים, עולה שהביטוח של סיאט איביזה, שברולט ספארק וסוזוקי קרוסאובר הוזל ב־20%, של קיה פיקנטו וניסאן קשקאי ב־16% ושל יונדאי i10 ב־14%. בהמשך הדירוג: מאזדה 3 (13%-), מאזדה 2 ופורד פוקוס (12%-), סקודה אוקטביה (11%-) וקיה ספורטאז' (10%-). בתחתית: הונדה ג'אז ומיצובישי אאוטלנדר עם 1%- בלבד.
ערן אורן, מנכ"ל Wobi, אמר ל"ממון": "המשבר הביא לירידה בנסועה, מה שהוביל להוזלת ביטוחי הרכב. אם הנסועה תעלה ב־2021, סביר שגם המחירים יחזרו לעלות".

