ראש בראש עם שופרסל: רמי לוי מקים בחיפה מרכז הפצה סיטונאי ויספק לשוק המוסדי
התחרות על אספקת מוצרים לשוק המוסדי גוברת: רמי לוי נכנס ראש בראש מול שופרסל בהפצה למכולות, מסעדות, מינימרקטים, בתי מלון ושירותי קייטרינג. ל"ממון" נודע כי לוי מקים במפרץ חיפה מרכז הפצה סיטונאי ראשון של רשת רמי לוי שיווק השקמה. המרכז ייפתח במאי ויתחרה במרכז ההפצה לשוק המוסדי ששופרסל פתחה השנה בחיפה. שופרסל מתכננת גם סניף נוסף באשדוד. עוד נודע שלוי יציע ללקוחותיו כרטיס אשראי חדש, "רמי לוי לעסקים".
העניין הרב שמגלות הרשתות בהפצה גם לשוק המוסדי טמון בהיקפו הגדול (עד הקורונה), שמוערך בכ־18 מיליארד שקל בשנה. בנוסף, בעידן הקורונה חנויות המכולת והמינימרקטים נהנות מרצון הצרכנים לרכוש בסמוך לבית, ובמחצית הראשונה של 2020 צמחו מכירות החנויות השכונתיות ב־11.2%.
עד כה הפעילות לשוק המוסדי של לוי התרכזה רק באזור ירושלים. החלוצה בתחום היא שופרסל, שהקימה לפני שלוש שנים מרכז הפצה סיטונאי, Cash & Carry, בבאר יעקב, ובכך החלה להתחרות ישירות בספקיה שמפיצים את מוצריהם לשוק המוסדי.
שופרסל ולוי מנצלים את ההנחות שהם מקבלים מהספקים בזכות כוח הקנייה העצום שלהם, שמאפשר להם להציע מחיר אטרקטיבי ללקוחות קטנים שלא קיבלו מהספקים הנחות גדולות.