ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    ממון • 22.02.2021
    "חסר לנו כיום בממשלה מנהיג שיקדם את הרכב החשמלי בישראל"
    דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, שהשיקה מונית חשמלית: "נראה עלייה של פי 2־3 בכל שנה במכירות רכב חשמלי"
    מאת אודי עציון

    "יש ביקוש יפה למונית החשמלית שהשקנו, גרסה מותאמת של ג'יפון ה־MG ZS EV. הביקוש מגיע גם מצד תחנות מוניות שנהגיהן מחפשים רכב עם עלויות שימוש נמוכות, וגם מצד עיריות שרוצות לעודד את החלפת חלק מהמוניות בשטחן לכאלה שאינן מזהמות", אמר אתמול דני שביט, מנכ"ל חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו־MG, בראיון בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו־ynet.

     

    ל־ZS יש טווח של 263 ק"מ בין טעינה לטעינה לפי נתוני היצרן. זה מספיק לנהגי מוניות שצריכים לנסוע גם מחוץ לעיר?

     

    "השוק שלנו הוא נהגים שעובדים בערים ומקבלים הזמנות דרך התחנות. נהג כזה עושה 70-60 אלף קילומטרים בשנה, ועבורו מדובר ברכב מתאים מאוד".

     

    בחודש הבא תמסור טסלה ישראל מכוניות ראשונות ללקוחות בארץ, אחרי שהפתיעה עם מחיר כניסה נמוך מהצפוי של 180 אלף שקל, לא כולל עמדת טעינה, טרייד־אין, ועוד. עד עכשיו הובילה לובינסקי את מכירות הרכב החשמלי בארץ בעיקר עם ה־MG ZS שהייתה החשמלית הנמכרת ב־2020, ובחודשים האחרונים גם עם דגמים של פיג'ו ואופל.

     

    טסלה היא מתחרה מאתגרת לכל מי שמוכר מכוניות חשמליות, בטח למי שמוביל את השוק.

     

    "טסלה היא חדשות טובות לכל מי שעוסק בתחום. הרבה אנשים שלא שקלו לרכוש חשמלית לפני כן יבחנו אותה כעת, וחלקם יגיעו לחשמליות שלנו. טסלה זריזה וספורטיבית, אבל במחירה היא לא נגישה לכולם. החשמליות שלנו זולות ומאובזרות יותר".

     

    בשנה שעברה נמכרו בישראל רק 1,500 חשמליות. בכמה יגדל השוק ב־2021?

     

    "כשנתח השוק הכללי של המכוניות החשמליות היה 0.7% בלבד, אצלנו הוא היה 5%. השנה יימכרו אלפי חשמליות בארץ, ואצלנו החשמליות עם ההיברידיות הנטענות כבר יגיעו ל־15% מהמכירות. בשנים הבאות נראה עלייה של פי 3-2 בכל שנה במכירות החשמליות".

     

    שר האנרגיה שטייניץ הכריז שב־2030 יימכרו בארץ רק מכוניות חשמליות. זה ריאלי?

     

    "חסר לנו כיום בממשלה מנהיג שיקדם את הרכב החשמלי בארץ. אם היה אחד כזה, היינו יכולים להגיע בעוד עשר שנים לנתח שוק של 30%-20% חשמליות במכירות הרכב החדש. המהפכה בדרך, אבל הממשלה תקבע את הקצב".

     

    הקורונה לא מנעה מהשוק לשבור שיאים בינואר עם אולמות תצוגה סגורים. כמה מכוניות אתם מוכרים באתר?

     

    "זה שינוי שעשתה הקורונה: משהו שהיה קורה בתוך 5-4 שנים קרה בתוך שנה. שיעור המכירות בדיגיטליות משתנה לפי חוזק המותג. בפיג'ו אנחנו כבר ב־30%-20% מכירות דיגיטליות".

     


    פרסום ראשון: 22.02.21 , 19:18