בקשה לייצוגית נגד Ebar: "לא מספקת סננים לברי המים"

מאות כבר התלוננו על רוכשת פעילות ברי המים של מי עדן ואלקטרה • כעת היא נתבעת ב־6 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 6.1 מיליון שקל הוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז בלוד נגד Ebar (אי־בר), רוכשת פעילות ברי המים המסוננים של מי עדן ושל אלקטרה, בטענה שחדלה לספק ללקוחותיה את החלקים המתכלים — נורות UV וסננים הנדרשים להפעלת ברי המים - אך לא עוצרת את החיובים.

 

מבדיקת "ממון" עולה שלמועצה לצרכנות הגיעו ב־2020 כ־200 תלונות נגד החברה, ביחס ל־500 תלונות ב־9 שנים, כלומר יש זינוק במספר התלונות בשנה החולפת. "בחברה לא עונים לנו הרבה זמן. שלחנו מכתב למנכ"ל ביולי עם כל התלונות, עדיין ממתינים לתשובה. בינתיים אנו מפנים צרכנים לתביעות קטנות", מסרו מהמועצה.

 

המבקש טוען שהחליף סנן בבר המים שלו והחלה נזילת מים, ולאחר מכן קצר חשמלי שאילץ אותו להפסיק להשתמש במכשיר. טכנאי של החברה אמר לו, לטענתו, שזו בעיה ידועה הנובעת מגומיות אטם פגומות בסנן מהסוג שסופק לו. הוא נטל את הגומיות הישנות מהסנן הקודם של התובע, העבירן לסנן החדש והנזילה פסקה. הוא אמר לו לא לעשות שימוש בסנן הנוסף ושהנתבעת תשלח לו סנן אחר, אך לא סופק לו סנן עד היום.

 

באוגוסט האחרון גם היה אמור לקבל ערכה חדשה שלא הגיעה. בנובמבר שיגרה החברה מסר ללקוחות שבו הסבירה שעקב המצב והעומס יש עיכובים בהגעת סננים ונורות. מועד משוער לאספקה: עוד חודש. חרף ההבטחה, גם אחרי חודש לא סופקו החלקים.

 

עוד טען שטכנאי אחר של החברה שהגיע אליו הסביר לו שהסננים שסופקו לו תקולים וחלקם התפוצצו בתוך ברי המים. לטענת הטכנאי הופסק השימוש באותם סננים והחברה לא שולחת ללקוחות סננים חדשים.

 

מאי־בר נמסר בתגובה: "בגלל הקורונה, יצרנים בסין חדלו לייצר עבורנו ונשארנו ללא מלאי. אנו מאמינים שאחרי פסח נחזור לספק מכשירים, סננים ונורות באופן סדיר. ביטלנו עסקאות למי שפנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים