עוד מתחרה במקררי החלב מהצומח: שטראוס תחל למכור משקאות שומשום

חברת שטראוס מצטרפת לקרב הצפוף על תחליפי החלב, ותמכור לראשונה סדרת משקאות שומשום מצוננים תחת שם המותג SOOM בארבעה טעמים: "בריסטה" בטעם טבעי (להקצפה), טבעי ללא סוכר, וניל ושוקו. המחירים: 12.90-10.90 שקל.

 

הייצור נעשה עבור שטראוס במשק ויילר בנתיבות, אבל אחרי הרחבת המחלבה באחיהוד והקמת מפעל לייצור תחליפי חלב שיהיה בבעלות החברה, שטראוס תבחן אפשרות לעבור לייצור עצמאי. שטראוס כבר משווקת מעדני טחינה תחת המותג SOOM, שהושקו ב־2019 והגיעו ל־18% נתח שוק כספי בקטגוריית המעדנים ללא חלב, כשאלטרנטיב של תנובה הוא המוביל בקטגוריה. המותג צפוי להתרחב למוצרים נוספים גם מחוץ למקרר.

 

"השומשום נקלה, נטחן והופך לטחינה, שמותססת עם מים ורכיבים נוספים כדי לקבל מרקם של משקה צלול", מסבירה מנהלת מנועי הצמיחה של שטראוס ישראל מאיה שניידר. "אין למשקה יתרונות בריאותיים כמו לשומשום ולטחינה מכיוון שהוא מבוסס מים. אם אחוז השומשום היה גבוה יותר היינו מקבלים טעם ומרקם של טחינה".

 

שוק תחליפי החלב בישראל גדל ב־5 השנים האחרונות ביותר מ־60%. תנובה אלטרנטיב מובילה את הקטגוריה עם 63% נתח שוק כספי, לאחר מכן אלפרו (ששטראוס מייבאת) עם 18%, ויטאריז (8%) ואוטלי (3%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים