קורסי הנהיגה המונעת חזרו, אבל זמני הלימוד קוצרו והיקף המבחן צומצם במחצית

רק לפני שבועיים התגאה משרד התחבורה כי החזיר את קורסי הנהיגה הנכונה ("נהיגה מונעת") לראשונה מהקורונה, וכי השרה מירי רגב אישרה את הפעלתם לפי תקנות התו הסגול, 20 איש בכיתה. המשרד שכח להזכיר בהודעתו רפורמה שקטה ומהירה שהורידה עוד את הרמה של הקורסים שאליהם מחויבים לגשת נהגים חדשים אחרי 5 שנות נהיגה ונהגים שצברו 12 נקודות חובה או יותר. שינוי שמתבצע דווקא בשנה שבה זינק מספר ההרוגים בתאונות.

 

מאז חידוש הקורסים, שמבוצעים בידי שתי הזכייניות, רשת עמל ואולפנות בני עקיבא, קוצר משכם משלושה מפגשים של 4 שעות לשניים בלבד באותו אורך, כלומר 8 שעות במקום 12. תוכנית הלימוד המיושנת ממילא נלמדת כעת בקיצור רב, מה שהביא את המשרד להחליט על הקלה נוספת: המבחן בסיום הקורס שהמשתתפים חייבים להצליח בו קוצר מ־20 שאלות ל־10 בלבד. בנוסף, לא חל שינוי במחיר שנדרשים המשתתפים לשלם: 194 שקל.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "מערכי השיעור לא קוצרו והחומר נלמד במלואו. בסגרים האחרונים לא ניתן היה לבצע קורסי נהיגה מונעת. בשל הצורך להדביק את הפער נאלץ המשרד לקצר את זמני ההפסקות ללא פגיעה בחומר הנלמד".

 

בניגוד לתשובת המשרד, זמן הלימוד כעת קצר יותר. בעבר ניתנה שעה הפסקה בכל מפגש, 9 שעות נטו, כעת מדובר על 8 שעות לפני הפסקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים