אלקטרה מוצרי צריכה רכשה את השליטה ביינות ביתן לפי שווי של חצי מיליארד שקל
יינות ביתן יוצאת לדרך חדשה: אחרי שנה של משאים ומתנים שהתפוצצו למכירת הרשת, נחתמה אתמול עסקה למכירת השליטה לחברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד, לפי שווי חברה בסך 500 מיליון שקל (אחרי כספי הרכישה). הרשת, שהייתה על סף פשיטת רגל בעבר, ניצלה כעת ומייסדה נחום ביתן איבד את השליטה.
אמ"צ תרכוש 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ־194 מיליון שקל, מתוכם כ־143 מיליון שקל תמורת המניות וכ־50 מיליון שקל נוספים ישולמו לנחום ביתן. הרכישה תתבצע בשותפות עם חברת הפניקס שתחזיק 15% ממניות הרשת, כך שאמ"צ והפניקס יחד יחזיקו ב־50.05% מהמניות. היתרה תישאר בידי משפחת ביתן, העובדים והמנכ"ל (4%). הבנקים דורשים 20%.
ממועד השלמת העסקה תנוהל הרשת באופן שוטף ע"י אלקטרה צריכה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן. הרשת תשלם לאלקטרה דמי ניהול שנתיים של 5.5 מיליון שקל, ועוד 5.5 מיליון שקל לביתן.
בנוסף קיבלה אמ"צ אופציה לרכישת יתרת מניות משפחת ביתן במועד השלמת העסקה. העסקה כפופה לאישור הממונה על התחרות. היו"ר שלמה רודב יעזוב.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר: "אמ"צ תהפוך לקבוצת קמעונאות משמעותית שתספק לצרכן סל של פתרונות ומוצרים בתחומי הצריכה המרכזיים". יינות ביתן מפעילה 152 סניפים תחת המותגים יינות ביתן ומגה במחזור מכירות שנתי של כ־3.3 מיליארד שקל (עקב המצוקה הפיננסית מכר ביתן כ־30 סניפים לרשתות מתחרות). החברה מעסיקה 4,500 עובדים.

