בקצב הסטורי

משפחה בהסעה, כאן 11, 21:30

אחרי שעידו רוזנבלום ערך טריוויה במונית ב"מונית הכסף", אודי כגן עושה צחוקים עם זמרים מפורסמים ב"קארפול קריוקי", ויאיר אגמון שבר את הרשת עם "הטרמפיסטים", סט שכולל חגורת בטיחות והגה הפך לגרין רום החדש. תפאורה שיכולה להכיל כמעט כל עלילה. "משפחה בהסעה" מנצלת את הנסיעות הארוכות של הורים וילדים בשביל לייצר שיחה בין־דורית מתועדת וכביכול אותנטית. תשעה בני נוער מרחבי הארץ, חלקם כבר כוכבי רשת ברמה כזו או אחרת, הם הגיבורים. ההורים הם בסך הכל נהג ההסעות ששם בשביל להיות סייד־קיק מוצלח. הפורמט הוא למעשה גיור בינוני לפורמט TEEN TAXI של רשת BBC.

 

הקצב, העיצוב ואפילו הנושאים בהם בחרו לפתוח את "משפחה בהסעה" (סקס ורשתות חברתיות) מכוונים לקהל צעיר. המשמעות היא שיחה ברמה נמוכה יחסית, שטחית ומפוזרת. גם הנערות והנערים וגם ההורים דווקא נגעו בנושאי ליבה חשובים, ולא פעם השיחה כמעט שהגיעה למקום מורכב או מסקרן, אבל אז היא נקטעה. אל הצופים הגיעו צבר קלישאות, מבטים המומים של אמהות שמגלות מה זה דיק פיק ואבות שניסו לצאת יותר מדי קולים אבל נראו בעיקר זקנים. נוכחות העריכה נוכחת כמעט בכל פריים, ולא מאפשרת להתמסר לנסיעה ולשכוח שגם בדוקו־ריאליטי בסוף יש תסריט.

 

שני רגעים משמעותיים בכל זאת התחילו לגרד את הפוטנציאל של פורמט כזה, אם ייעשה ללא מניירות ובלי חשש להיכנס לשיחות מורכבות. בקו עלילה אחד אבא מגלה כי האינסטגרם של בתו מלא בתמונות שלה בבגד ים, בפוזות מפתות. האבא נשבר, מתוסכל, ולא מצליח למנף את הדאגה שלו למעשה חינוכי. הוא מסביר לבת כי היא כמו יהלום שצריך לשמור עליו (גדולי הרבנים מספרים אותו דבר לנשים עם רעלות), מזהיר אותה שהיא עלולה להיתפס כשרלילה, ובעיקר לא מצליח לשמוע אותה, להבין את הבחירה שלה. הבת בסוף פורצת בבכי, ורגע הנחמה והגאווה של האב והבת נוגע ללב ואמיתי. זו בדיוק הנקודה בה השיחה יכולה הייתה לקבל תפנית. לא תמונות בביקיני כן או לא, אלא מה המשמעות של גוף ומיניות בעולם שדורש מנשים להתפשט או להתכסות מאותה סיבה מייאשת – החפצה.

 

הרגע השני הוא שיחה כנה בין אם לבן על האונס הקבוצתי באילת. הנער, כמו רבים מבני גילו, טען כי "יש בנות שרוצות את זה", וש"בנות צריכות להיזהר". האם התעצבנה, כעסה, נאמה, אבל הנער נשאר בשלו. ואז קרה משהו אחר. היא סיפרה לבנה כיצד חוותה הטרדות בצבא. איך קפאה, איך זה ליווה אותה. והנער התגלה כגבר רגיש, עדין ודואג. כזה שיודע בדיוק איך ג'נטלמן מתנהג. הדמעות של האם והפדיחה של הבן לא איחרו לבוא, אבל "משפחה בהסעה" קיבלה פריים מנצח. קצת יותר מחומר גלם כזה, והרבה הרבה פחות שירים של סטטיק ובן־אל יכולים להפוך את "משפחה בהסעה" להרבה יותר דוקו איכותי, והרבה פחות טראש־ריאליטי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים