"הפריים דיי של אמזון היה השנה מאכזב, וכל המוכרים דיוחו על ירידה במכירות"

האם אמזון מאבדת את הקסם שלה? הפריים דיי, יומיים של הנחות ומבצעים של אמזון המתקיימים פעם בשנה, היה חלש יחסית לשנים קודמות ובהשוואה למכירות בשנה שעברה, כך טוענים במועדון המוכרים הישראלי (בעלי פלטפורמות מכר באמזון ארה"ב) של אמזון. בפריים דיי נהנים 400 מיליון לקוחות מועדון הפריים של אמזון מהטבות גדולות. שלומי נידם, אחד מהסוחרים הגדולים באמזון בחו"ל, אמר לממון: "הנתון המפתיע שהיה השנה לצד הירידה במכירות, היא שקטגוריית הביגוד הייתה מספר 1 בפריים דיי, ולא גדג'טים ומוצרים אלקטרונים, זאת למרות שאמזון לא מובילה בביגוד. הערכה שלי היא שהיא מתכוונת לפתח את הקטגוריה הזו".

 

לדבריו מנתונים ששיחררה אמזון לגבי הפריים, מותג הלבשת הספורט "אנדר ארמור" תפס 15% מכלל מכירות הביגוד, בגלל הנהירה אחר מוצרי ואופנת ספורט. נידם: "בעבר המכירות בפריים היו פי 4 מיום רגיל. יכול להיות שאמזון מתחילה להיות חברה לא אהודה, בעיקר בארה"ב. אנשים מבינים שהם דופקים את העובדים ואת המוכרים שלהם ומתחילה להיווצר בעיה תדמיתית. השיח השלילי על אמזון לא יורד בארה"ב מהכותרות. אם אמזון לא תעשה שינוי בנושא התדמית ותנאי העובדים יש חשש שזה יבוא לידי ביטוי במכירות. הייתה בשבוע שעבר כתבה בארה"ב על כך שמוכרים לא מתלוננים בפני אמזון כי כולם מפחדים ממנה. אם כי, למרות הבעיות, אין עדיין חברה, גם לא וולמארט, שצומחת באונליין, ותופסת את המקום של אמזון במכירות".

 

אמזון פירסמה נתונים לגבי היקף המכירות בפריים דיי?

 

שלומי: "לא, אבל יש לנו את 'חוכמת ההמונים' של 'מועדון הסלרים' הכולל 5,000 מוכרים, שזאת קהילה לא קטנה, ורוב רובם דיווחו על ירידה במכירות. סיבות נוספות לירידה במכירות יכולה להיות שמחירי שינוע הסחורות עדיין גבוהים. בהרבה מהמוצרים הסינים מחיר המשלוח עדיין גבוה בהשוואה לשנה שעברה וזה גורם להתלבטות. בנוסף, אנשים יצאו יותר מהבית אחרי שנת הקורונה וקנו יותר בחנויות פיזיות. הקפיצה במכירות שהייתה בקורונה יורדת קצת ויש גם הפסד של נתח שוק לוולמארט ולחנויות המסורתיות".

 

מה אתה הכי מכרת בפריים דיי השנה?

 

שלומי: "אני מפעיל באמזון הרבה חנויות שעוסקות בקטגוריות שונות אבל השנה הכי חזק עבדו חנויות ההנעלה ומותגי אופנה: טומי הלפיגר, ראלף לורן וכו'. זאת קטגוריה בצמיחה מהירה. יכול להיות שגם זה קשור לקורונה ועכשיו כולם מצטיידים בביגוד אחרי שנה בפיג'מה. לאמזון יש את 'אמזון פאשן' עם מותגי ביגוד והנעלה במחירים טובים. ההבדל שהשנה הם מאוד דוחפים את האתר, ברמה שיווקית. מדהים שגדג'טים ואלקטרוניקה, שהיו מספר אחד במכירות בפריים דיי, ירדו השנה למקום השלישי בלבד, וקטגוריית אביזרים וציוד למטבח עלתה למקום השני".

 

אתה מאמין שיש עוד סיכוי שאמזון תיכנס לישראל?

 

נידם: "אני לא רואה איזה שינוי מדיניות לגבי ישראל. הם עסוקים בישראל בעיקר באמצעות חטיבת שירותי הענן שניגשה למכרז ממשלתי וזכתה. בשלב זה הם לא נכנסים לישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים