ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: יריב כץ
    חדשות • 22.07.2021
    לא לומדים
    בית הספר של החופש הגדול אמור היה להחזיר כמה שבועות של סדר לילדים ולהורים, אבל בפועל הוא יצר בעיקר בלגן: עשרות אלפי תלמידי גנים ובתי ספר נכנסו לבידוד בעקבות התפרצויות קורונה בכיתות, וההורים נאלצו לעזוב את העבודה ולהישאר איתם בבית • ההורים זועמים על חוסר המוכנות: “בית הספר של החופש שיבש את שגרת החיים לכל המשפחה, מפחיד לחשוב מה יהיה פה בעוד חודש וחצי בפתיחת שנת הלימודים” • הסתדרות המורים: “לא נפעיל מתווה חזרה ללימודים מבלי שהוא תוכנן בשיתוף איתנו”
    תמר טרבלסי חדד

    כיתות שלמות שנסגרו, בתי ספר שהפסיקו את הפעילות בכל השכבות, עשרות אלפי ילדים ומורים שנשלחו הביתה לבידוד, וכמובן הורים - שקיוו כי השבועות האלה יאפשרו להם לחזור לשגרת עבודה אבל שוב מצאו עצמם סגורים בבית עם הילדים: כך נראה בפועל פרויקט בית הספר של החופש הגדול שבא היום לסיומו.

     

    המיזם, שאמור היה להיות לעזר להורים, הפך לנטל ולכאב ראש - בסך הכל נסגרו 39 בתי ספר ו־237 גני ילדים. נכון לאתמול נרשמו 3,342 מאומתים לקורונה בכל מערכת החינוך, ו־28,479 מבודדים - ביניהם גם ילדים וגם מורים.

     

    "התחושה היא שלא למדו כלום", אומרת בתסכול אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים בפתח־תקווה, שבית הספר היסודי "הדר" בו לומדת בתה נסגר לאחר התפרצות קורונה במקום. לדבריה, בכל יום התגלו שני תלמידים מאומתים בכל פעם בשכבה אחרת עד שבית הספר נאלץ לסגור את שעריו. "בסך הכל אלף ילדים והורים נכנסו אצלנו לבידודים, והכל התחיל מאשת צוות שחלתה. לצערי משרד החינוך לא נערך כראוי לפתיחת בית הספר של החופש ואני מקווה שלפתיחת שנת הלימודים ייערכו נכון יותר".

     

    אור, אימא לשניים מתל־אביב, טוענת כי "הגנים עובדים לפי ההנחיות, אבל ההנחיות עצמן מנותקות וחסרות היגיון. איך יכול להיות שילדים שחלו בקורונה חוזרים לגן אחרי ימים ספורים ובלי לעשות בדיקת קורונה לפני? איך יכול להיות שסייעות שנחשפות לחולים מאומתים ממשיכות להסתובב בין הגנים והכיתות ולהפיץ את הנגיף? אנחנו יודעים שגם מחוסנים יכולים להידבק ולהדביק, זה פשוט חסר היגיון. בית הספר של החופש הגדול הוקם כדי שאנחנו נוכל להמשיך לעבוד אחרי השנה הקשה שהייתה לנו. איך אפשר לעבוד כשאנחנו נכנסים ויוצאים מבידודים כבר כמה שבועות?".

     

    אור החליטה להוציא את הילדים שלה מהמסגרות. "איבדנו אמון במערכת, ואם היא ממשיכה לפעול בניתוק ובחוסר היגיון אנחנו נקבל את ההחלטות על סמך ההיגיון שלנו. בפורמט הקיים התחלואה רק תלך ותעלה וגם תגיע למבוגרים שבאים במגע עם הילדים. אני לא מבינה למה הם מחכים".

     

    דנה בני מפתח־תקווה נאלצה לשבות מעבודה בשבוע האחרון לאחר שבתה מעיין, תלמידת כיתה ה', נשלחה לבידוד לאחר שנחשפה לתלמיד מאומת. "נשארתי בבית גם עם הבן שלי רותם, בן השלוש וחצי, כיוון שבהתאם להוראות מהרשות המקומית אם אחד מהילדים נשלח לבידוד גם האחים שלו אינם מורשים להגיע למסגרת החינוכית", הסבירה. "החלטתי לא להחזיר את מעיין לבית הספר של החופש משום שאני חוששת שתידבק, ושוב כל השגרה בבית תשתבש. בית הספר של החופש משבש את שגרת החיים לכל המשפחה. אני מוטרדת מהחזרה לבית הספר בספטמבר. אם לא יבצעו שינויים וייערכו בהתאם, אין לי ספק שנגיע למקום גרוע הרבה יותר. מפחיד לחשוב מה יהיה פה בעוד חודש וחצי בפתיחת שנת הלימודים".

     

    יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, טוען כי משרדי החינוך והבריאות לא לקחו בחשבון אפשרות של התפרצות נוספת במהלך הפעלת בית הספר של החופש הגדול. "חייבים להפסיק את האווירה של סיום קורס ולזכור שהקורונה נשארת איתנו בינתיים", אומר קמינסקי. בהסתדרות המורים דורשים ממשרדי החינוך והבריאות לכלול במתווה פתיחת שנת הלימודים את החזרת הקפסולות לגני הילדים ולבתי הספר. "ההתכחשות לקצב ההדבקה וההתעלמות מהשפעת צפיפות הכיתות על כמות התלמידים המבודדים, ובאופן ישיר גם על הוריהם, היא תעלומה שאיננו מצליחים להבין", מסרו בהסתדרות המורים.

     

    "לפני שמתפרסם מתווה כלשהו ראוי שישבו איתנו - אנשי השטח, מנהלות, מורות וגננות, ועם נציגי הארגונים ויוודאו שהמתווים אפשריים ליישום ומוסכמים עלינו", הדגישו בהסתדרות המורים. "בניגוד לעבר, הפעם לא נפעיל מתווה מבלי שהוא תוכנן בתיאום ושיתוף פעולה איתנו".

     

     


    פרסום ראשון: 22.07.21 , 00:20