אגרות הגודש יקפיצו את מחירי השליחויות

אגרת הגודש שמתכננים משרדי האוצר והתחבורה להטיל בגוש דן מחודש מארס 2024 תייקר משמעותית שירותים מסחריים כמו שליחויות. המהלך, שנועד לעודד עובדים להגיע למשרד בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי, יפגע גם בעסקים ובאנשים פרטיים שמזמינים משלוחי אוכל וחבילות.

 

תקנות אגרת הגודש שאושרו יחד עם חוק ההסדרים בקריאה ראשונה במליאה ביום חמישי כמעט שלא השתנו מאז נחשפו לפני כחודש. השינויים הבודדים הם הוספת רכבי נכים ומוניות לכלי רכב שיקבלו פטור מתשלום האגרה, המורכבת מתשלום של 5, 10 ו־10 שקלים בשלוש הטבעות שיסומנו בגוש דן, מסביב לת"א, עם מגבלת תשלום מרבית בסך 37.5 שקל.

 

עם זאת, האוצר מתעקש שגם קטנועים ואופנועים ישלמו אגרת גודש, מופחתת ב־50% משל רכב פרטי. זאת למרות שבמיזמי אגרות גודש שפועלים בעולם דו־גלגליים פטורים מתשלום.

 

במקרים רבים יהיה חייב השליח לחצות טבעת אחת או יותר, והתשלום יחול על מזמין החבילה. גם משלוחים המתבצעים באמצעות מכוניות וכלי רכב מסחריים יתייקרו, אולם בשיעור נמוך יותר, שכן אז תתחלק עלות האגרה על מספר רב יותר של חבילות. "המדינה עומדת להטיל מס חדש על הצרכנים", אמר ל"ידיעות אחרונות" ניר בן גל, מנכ"ל Get Packege. "היום העלות הממוצעת של משלוח בגוש דן היא 30 שקל, והיא תגדל ל־35 שקל. אבל יהיו גם משלוחים שייתייקרו בשיעור גבוה יותר, משלוחי אקספרס שאנחנו מוציאים במיוחד".

 

התייקרות צפויה גם במחירי משלוחי מזון כמו "וולט" במקרה שהם מבוצעים בידי קטנועים בשעות גביית האגרות, מה שעשוי להעלות את מספר האופניים החשמליים, ולהוסיף לכבישים כלים איטיים בניגוד לקטנועים שמשתלבים בתנועה בקלות רבה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים