בקשה לייצוגית נגד ישראכרט, מקס וכאל: מחקו נקודות בכרטיסי מועדוני התעופה

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה אתמול בקשה לאישור תובענה כייצוגית לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד חברות האשראי המרכזיות, ישראכרט, מקס וכ.א.ל, בטענה כי מחקו נקודות שהלקוחות צברו במועדוני התעופה שמפעילות החברות בלי לשלוח הודעה מתאימה כמתחייב על פי החוק.

 

על פי הנטען, חברות האשראי מציעות ללקוחות להצטרף למועדונים שבהם הם יכולים לצבור זכויות על כל ביצוע עסקה בכרטיס. "מסלולי התעופה" מאפשרים ללקוחות לצבור אצל החברות על כל עסקה נקודות שאותן זכאים הלקוחות לבקש להמיר לנקודות במועדוני הנוסע המתמיד של אל על וחברות נוספות.

 

נטען כי תקופת צבירת הזכויות היא שנה, וחברות האשראי קובעות שאם הלקוחות לא ממירים את הזכויות שנצברו בתוך 3 חודשים מתום תקופת הצבירה, כל הנקודות נמחקות אוטומטית. חברות האשראי מפרסמות בהבלטה את מסלולי מועדוני התעופה ואת האפשרות לצבור זכויות ולהפיק "רווח", אבל אין גילוי נאות לטענת המועצה על המחיקה הצפויה, והחברות מציינות זאת רק באותיות הקטנות בדפי פירוט החיובים החודשיים סמוך למועד המחיקה. המועצה טוענת שרבים לא פותחים את המעטפה ורבים יותר לא קוראים מה נכתב באותיות הקטנות. המועצה מבקשת לייצג את כל לקוחות המשיבות שצברו אצלן נקודות תעופה/טיסה שמחקו ללא יידוע ראוי של הלקוחות.

 

את המועצה מייצגים עוה"ד מיכאל אדלר אלרן שפירא בר־אור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים