קרב סכינים: החברה שרוצה לשבור את ההגמוניה של ג'ילט
דנשר השיקה סכין גילוח חדש תחת המותג אדג' • בחברה אומרים כי "לא נהיה הכי זולים, אבל המחיר אטרקטיבי"
מתחרה לג'ילט? דנשר, יבואנית ויצרנית מוצרי טואלטיקה, קוסמטיקה וניקיון, השיקה השבוע לראשונה סכין גילוח חדש תחת המותג אדג', המוכר בישראל מג'ל הגילוח שמשווקת דנשר בארץ וחולל מהפכה כשדחק את קצף הגילוח שהיה מקובל עד אז. סכיני הגילוח של אדג' מיוצרים על ידי אדג'וויל מארה"ב, שבין מוצריה טמפוני פלייטקס, או.ב, ג'ל הגילוח ועוד. הסכין החדש, בעל 5 להבים, ישווק תחילה בישראל בלבד.
כל הניסיונות שנעשו בעבר לתפוס נתח שוק משמעותי מג'ילט, השולטת בישראל עם יותר מ־%90 נתח שוק, לא צלחו. גם בעולם שולטת ג'ילט בקטגוריית הסכינים, אם כי מאז החלה אופנת זקן ההיפסטרים שוק הסכינים העולמי נמצא בקיפאון ואף חווה ירידה. בארה"ב, חברת דולר שיק השולחת הביתה ערכות גילוח היא היחידה שהצליחה לנגוס בג'ילט.
תמיר מלמוד, מנהל חטיבת מותגים גלובליים בדנשר, אמר ל"ממון": "עשינו לא מעט מחקרים בישראל, והמסקנה היא שהמותג היחיד שיכול להתחרות בג'ילט הוא מותג ידוע כמו אדג'. אנחנו מקווים שסוף־סוף נשבור את ההגמוניה של ג'ילט. היתרון שלנו הוא שמכיוון ש־%40 מהגברים בישראל משתמשים בג'ל הגילוח של אדג', הגיוני שישתמשו גם בסכין שלנו. לא נהיה המוצר הזול בשוק, אבל אנחנו משווקים במחיר אטרקטיבי".
הישראלים ידועים בנאמנותם למותגי־על, במיוחד לג'ילט.
"נכון שישראלים רגילים לג'ילט, אבל עד היום לא קם מולו מתחרה רלוונטי. אדג' כבר נמצא על מדף הגילוח של הצרכן, וזה לדעתנו יעשה את ההבדל". המחיר בהשקה הוא 9.54 שקלים לידית עם שלושה סכינים בעלי חמישה להבים. ג'ילט משווקת ידית עם שמונה סכינים ב־129 שקל. בנוסף, אדג' תשווק מארז של 4 סכינים ב־9.44 שקלים. מארז 4 סכיני ג'ילט נמכר ב־45 שקל.
את ההשקה מלווה קמפיין עם הפרזנטור ישראל אטיאס, כוכב "זגורי אימפריה" ו"שבאבניקים".

