שתף קטע נבחר
 

השם החדש של פייסבוק: META

צוקרברג הציג את מותג־העל שיכנס תחתיו את האפליקציות החברתיות ואת המיזם העתידני מטא־וורס (יקום־על): סביבה שבה לכל אדם יהיו חיים וירטואליים במקביל לחיים האמיתיים

לא עוד "פייסבוק", מעתה אמרו "מטא" (Meta). מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הכריז אתמול באירוע וירטואלי שפתח את הכנס השנתי שלה על מותג־העל החדש "מטא", שיכנס תחתיו מעתה את כל שירותיה – מצד אחד, את האפליקציות החברתיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ומצד שני – את המיזם העתידני הגרנדיוזי החדש "מטא־וורס" ("יקום־על").

 

המהלך מזכיר את זה שביצעה גוגל ב־2015 כאשר יצרה את מותג־העל "אלפאבית", שמכנס את כל החברות שיצרה הקבוצה עם השנים. הוא ימצב את פייסבוק כמרכיב אחד בלבד, אפילו לא מרכזי, מתוך קשת מוצרים רחבה. "פייסבוק כבר לא מייצגת את כל מה שאנחנו עושים", אמר צוקרברג.

 

בשידור המושקע והמרהיב הציג המנכ"ל לראשונה את התוכנית השאפתנית שלו לפיתוח "הדור הבא של האינטרנט" – ה"מטא־וורס": סביבה וירטואלית, שבה כל אדם יוכל לחיות חיים וירטואליים במקביל לחיים הפיזיים. ניתן יהיה להיכנס אליה ממכשירים כמו סמארטפון ומחשב, אך בעיקר דרך משקפי מציאות מדומה ורבודה, שתשיק "מטא" כבר בשנה הבאה. כל משתמש ייוצג בה על ידי אווטאר – אחד או יותר – דמות אנימציה וירטואלית משלו, שתייצג אותו ב"מטא־וורס" בפגישות עם חברים, בעבודה, בקניות, בבילוי, בפעילות ספורטיבית או במשחק.

 

ברצף מסחרר של סרטונים עוצרי נשימה, צוקרברג הדגים כיצד ייראו קהילות וירטואליות מקושרות, שבהן ניתן "לארח" וירטואלית חברים בסלון, לשבת עם עמיתים לעבודה ב"חדר ישיבות", ליצור ולשוטט בין עולמות וירטואליים מכל סוג אפשרי ועוד. ב"מטא־וורס" אפשר יהיה להשתתף בקונצרט וירטואלי עם חבר בעברו השני של הגלובוס, לצאת לטיולים מהכורסה, לבצע פעילות ספורטיבית, לרכוש בגדים דיגיטליים ועוד.

 

לפי צוקרברג, החברה מתכוונת להשקיע מיליארדי דולרים בשנים הקרובות בפיתוח היקום הווירטואלי החדש. עם זאת, אף שהיא מבקשת להוביל אותו – כדי שהפרויקט יצליח, נדרשת התגייסות של חברות רבות לחזון, שפותח כר נרחב של הזדמנויות למפתחים ולסטארטאפים. "מטא" תציע להם כבר בשנה הקרובה כלי פיתוח מתאימים, שיודעים לשלב בין תוכן וירטואלי למציאות פיזית.

 

כמה פעמים חזר המנכ"ל הצעיר בשידור על כך ש"למד כמה לקחים" בחמש השנים האחרונות, "שנתנו לי ולחברה שיעור בצניעות". אין ספק כי "מטא" החדשה מקווה כי הן המיתוג החדש, הן החזון העתידי הנועז, ימתנו את הביקורת החריפה על הריכוזיות בקבוצה ואת הכוונות לפרקה.

 

לא במקרה צוקרברג ואנשיו הקפידו להדגיש אתמול את נושא האבטחה והפרטיות, שנלקח בחשבון "מן היסוד" בבניית "מטא־וורס".

פורסם לראשונה 28.10.21, 23:43

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים