בסיבוב: מכר רשת מינימרקטים לסונול והקים מיד רשת מתחרה
אחרי שחברת הדלק רכשה ממנו את "סיטי מרקט", ליאור קמחזי ניצל את העובדה שבחוזה לא הוכנס סעיף אי־תחרות והקים את "אלמה מרקט"
היזם ליאור קמחזי, שמכר לפני פחות משנה את רשת המינימרקטים שלו, "סיטי מרקט", שכללה שבעה סניפים, לחברת הדלק סונול עבור 30 מיליון שקל, ממשיך למיזם הבא ומוכר מבחינתו ‑ רשת נוספת של מינימרקטים. ל"ממון" נודע כי קמחזי הקים רשת חדשה בשם "אלמה מרקט", לה יש כבר שישה סניפים בראשון־לציון, במודיעין ובתל־אביב. בקרוב הוא יפתח סניף נוסף בתל ברוך צפון במקום המסעדה המיתולוגית 206 דגים, שנסגרה לאחר שנים רבות. המטרה של קמחזי היא שתוך שנה הרשת החדשה תמנה 12 סניפים.
למרות שמקובל להכניס בעסקה כמו שבוצעה בין סונול לקמחזי על "סיטי מרקט" סעיף אי־תחרות לתקופה שנקבעת מראש, כפי שהיה בין האחים אמיר, שהקימו את "פרשמרקט" ומכרו אותה לפז, בחוזה בין הצדדים הוגבל קמחזי רק לאי־שימוש בשם הרשת שמכר ומגבלת מרחק במידה שיפתח סניף מתחרה.
הדגש של קמחזי ברשת החדשה היא על טריות ומחירים שלדבריו זולים יותר מרשתות עירוניות דומות, בעיקר בפירות וירקות ישירות מהחקלאי. כמו כן, חלק מהסניפים מכילים גם קצביות.
גורם בענף אמר כי קמחזי מתכנן למכור גם את "אלמה מרקט", אך היזם הכחיש זאת.
רשתות מינימרקט עירוניות־שכונתיות נחשבות למבוקשות במיוחד ונמכרות במחירים גבוהים, לאחר שגורמים חדשים נכנסו לענף רשתות המזון ונמצאים במרוץ להרחיב את הפעילות. כך לדוגמה פז, שכאמור רכשה את "פרשמרקט", וגם את "סופר יודה" ולאחרונה רשת עירונית קטנה נוספת בשם "עמנואל" עם ארבעה סניפים, שפועלת בשכונות בראשל"צ, בחולון, ברעננה וברמת־השרון, עבור 30 מיליון שקל. אותה סונול, שרכשה את "סיטי מרקט" של קמחזי עבור 30 מיליון שקל, קנתה גם את "סופר סיטי" (שבעה סניפים בגוש דן) ב־35 מיליון שקל. בתחום רשתות המזון הגדולות יותר, יינות ביתן נמכרה לפני חצי שנה לאלקטרה ב־193 מיליון שקל.
אבל לא רק חברות דלק או קבוצות כמו אלקטרה נמצאות בשוק, גם הרשתות הגדולות (שופרסל, ויקטורי ורמי לוי) הצהירו שבכוונתן להתרחב לקטגוריית הסניפים העירוניים.
הסיבה למרוץ הגדול אחרי המינימרקטים השכנותיים־עירוניים נובעת מהרווחיות שניתן להפיק מהן לאור העובדה שברובן מחירי המוצרים יקרים יותר, וכן נטיית הציבור מאז פרוץ הקורונה לרכוש מטעמי נוחות ובטיחות ליד הבית. גם הפקקים שהולכים ומתגברים פוגעים במוטיבציה לנסוע לסניפי הדיסקאונט שפועלים בשולי או מחוץ לערים.

