העטלף: המסוק הימי של צה"ל

המסוק הימי של צה"ל, יורוקופטר פנתר המכונה "עטלף", נרכש ב־1996, והטייסת שלו נפתחה רשמית שנה לאחר מכן.

 

העטלף מופעל מספינות הסער 5 של חיל הים לאיתור מטרות, תצפית, איכון וחילוץ, והצוות הקבוע שלו כולל קברניט וטייס משנה מחיל האוויר, מפעיל מערכות מחיל הים ולעיתים גם מכונאי מוטס מחיל האוויר. למסוק שני מנועים, הוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 288 קמ"ש ולטוס לטווח מרבי של 472 ק"מ. המסוקים השתתפו כמעט בכל הפעילויות של חיל הים מאז הגעתם, כולל תפיסת אוניית הנשק קארין A וההשתלטות על המרמרה.

 

לקראת הגעת ספינות הסער 6, ובשל התיישנות מסוקי העטלף, הוחלט בחיל הים ובחיל האוויר להחליפם. כמחליף נבחר מסוק הסיקורסקי סיהוק, הגרסה הימית של מסוק הבלק הוק. מטעמי תקציב הוחלט לרכוש מסוקים משומשים מעודפי הצי האמריקאי.

 

מתוך שמונה מסוקים שנרכשו ועוברים כעת שיפוצים והשבחות בארה"ב חמישה ישמשו בסוף כמסוקים מבצעיים. בגלל מצבם של המסוקים, והחלטות שהתקבלו תוך כדי העבודות לשפר את יכולותיהם המבצעיות, התארכו העבודות עליהם והם יגיעו לארץ רק ב־2024. בינתיים עברו ספינות הסער 5 שיפוץ כדי להתאימן למסוק החדש, הגדול יותר מהעטלף, ומנחת המסוקים שלהן הוארך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים