שתף קטע נבחר
 

10 דברים שכדאי לדעת על קרפור

חוייה צרכנית. קרפור, שהיא רשת הסופרמרקטים השמינית בגודלה בעולם, ידועה בחוויית הצרכן שהיא מעניקה ללקוחותיה. כך לדוגמה, על מקררים תמצאו את תאריכי התפוגה של המוצרים שבמקרר, לא צריך להוציא את המוצר ולחפש. ירקות ופירות נמכרים עם שמות החקלאים ואזורי המוצא. היא מציעה גם סקטור של מוצרים שתאריכי התפוגה שלהם קרובים במחירים מוזלים. כדי למנוע בזבוז מזון מאריכה הרשת את חיי המדף של מוצרים כמו אורז ופסטה. האם תנקוט הזכיינית הישראלית במדיניות של קרפור, או שתיצמד לדרישות החוק הישראלי כמו שנקטו רשתות הסופרים עד היום?

 

 

עגלה חכמה. ברשת מאמינים בעגלה חכמה בפורמט שאנחנו מכירים מ"אושר עד" והתחילו בשימוש בה כבר במחצית העשור הקודם. העגלות מבוססות טבלטים, שהצרכנים לוקחים בעת הכניסה לחנות. יש גם אפשרות של שימוש באפליקציה. בשנה האחרונה נכנסת הרשת יותר ויותר להפעלת חנויות נטולות קופות לחלוטין, בעיקר בסניפים העירוניים הקטנים. יש ניצנים בצרפת, באמירויות. מתי והאם יגיעו לישראל? מוקדם מדי לדעת.

 

 

צעצועים בזול. לקרפור מחלקות לא־מזון (נון־פוד) ענקיות, כולל מחלקת צעצועים שמוכרת גם מותגים בינלאומיים כמו לגו ופליימוביל במחירים מצחיקים מול ישראל. גם מותג הבית שלה הוא איכותי וזול, בכל מחלקות הלא־מזון שלה, עם נוכחות גם במזון כמובן. המותג הפרטי נמצא בסימן הרחבה. היא ידועה בתצוגות החזרה לבית הספר במחירים זולים, מחלקות טקסטיל, ריהוט גינה וכל מה שצריך לגינה כולל גרילרים.

 

 

חנויות גדולות. בשלב ראשון יגיעו לישראל רק הפורמטים עם חנויות בגדלים של 500 מ"ר ו־2,500 מ"ר, עם חנויות בודדות של 4,000-3,000 מ"ר. בשלב הראשון לא יגיעו סניפי און דה גו והאקספרס (שגודלם עד 200 מ"ר), וכך לא תיווצר תחרות מול "סבן אילבן", גם היא זיכיון של אלקטרה צריכה, שתתמקד בחנויות און דה גו וקניות השלמה. גם סניפי הענק (בצרפת יש להם גם סניף ששטחו 23,000 מ"ר) לא יגיעו לישראל.

 

 

המחזור הכי גדול. יש לה חנות סופרמרקט עם המחזור הגדול ביותר בעולם לסופר. הסניף הראשי בדובאי ב"מול האמירויות" ששטחו 13,400 מ"ר, עם מחזור שנתי של 350 מיליוני דולרים.

 

 

מחפשים מיקומים. במחלקת הסופרים של אלקטרה צריכה מחפשים 50 מיקומים חדשים. ההסבה האחרונה בשרשרת הייצור תהיה של סניפי המהדרין של יינות ביתן.

 

 

מחלקות למוצרים אורגניים. ביו קרפור – הקטגוריה העולה של קרפור. מחלקות וחנויות עצמאיות של מוצרים אורגניים, מוצרים ללא גלוטן, טבעוניים. כיום יש לדוגמה בצרפת בלבד כ־1,000 סניפים המוכרים ירקות ופירות אורגניים באריזות גדולות המגיעות ישירות מהחקלאי, תוך שאיפה לצמצם בכמויות האריזות, למעט סלטים וירקות ופירות בוואקום. בישראל לא ייפתחו בשלב הראשון סניפים של ביו קרפור, אבל כן תיפתחנה מחלקות ייעודיות בסניפי הרשת הרגילים.

 

 

חזקים במדינות ערב. הרשת פעילה מאוד במדינות ערב ובמדינות מוסלמיות, ביניהן פקיסטן, ירדן, מצרים, מרוקו, בחריין, האמירויות, עיראק ואיראן - מה שהרתיע אותה בעבר מהכניסה לישראל. הסכמי אברהם שינו את התמונה.

 

 

ומה עם הכשרות? לכ־7,000 מוצרי מזון של קרפור פוטנציאל להגיע לישראל במהלך שלוש השנים הקרובות. האתגר הגדול: הכשרות. כל המוצרים שיימכרו בישראל יהיו כשרים. כבר הוחל במבצע של סריקת הרכיבים ומקומות הייצור של הפריטים. המכירה המסיבית של הרשת במדינות ערב, והעובדה שרבים מהמוצרים נושאים חותמת "חלאל" (כלומר, אין בהם רכיבים מן החי), תקל במידה מסוימת על המשימה.

 

 

חזקים באונליין. קרפור נחשבת לחדשנית בתחום האון־ליין וחתמה על הסכם עם גוגל והייתה הראשונה בעולם לשימוש ב"גוגל אסיסטנט" לאיסוף מוצרים באמצעות הנחיה קולית. היא מצויה בקמפיין ענק לצרף לקוחות לקניות מקוונות להם היא מבטיחה אספקה ביום ההזמנה, משלוחים חינם והוזלות ניכרות. האם האון־ליין ברמה הצרפתית יגיע לישראל במקביל לפתיחת החנויות? נחכה ונראה.

פורסם לראשונה 06.03.22, 19:44

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים