מהשבוע הבא יחל לפעול בישראל אוטובוס חשמלי בין־עירוני
בשבוע הבא יתחיל לפעול בארץ אוטובוס חשמלי בין־עירוני ראשון מבין 25 שהזמינה חברת סופרבוס, כולם מדגם טריומף של גולדן דרגון הסינית. לאוטובוס סוללת 422 קוט"ש, שאמורה להספיק לטווח של כ־400 ק"מ, והוא מצויד במנוע בהספק של 340 כ"ס.
בארץ פועלים כבר יותר מ־200 אוטובוסים חשמליים, אך רק נמוכי רצפה ובקווים עירוניים. אוטובוס בין עירוני נזקק לסוללה גדולה כדי לאפשר טווח נסיעה ארוך יותר, אך גם האוטובוס החדש עדיין מציע טווח קצר יחסית לאוטובוסי דיזל ולכן יופעל בקווים בין־עירוניים קצרים, בין עפולה לחדרה, כאשר כל אוטובוס יבצע בין 6 ל־10 נסיעות ביום, לפני שיזקק לטעינת לילה ארוכה. משרד התחבורה מתכנן להגדיל עד 2026 את צי האוטובוסים החשמליים ל־2,500, במטרה להפחית את זיהום האוויר ומטרדי הרעש של התחבורה הציבורית.
בדיקה שערך אלכס ויסמן, לשעבר מנכ"ל מוריה, חברת התשתיות העירונית בירושלים, מעלה כי המשרד יתקשה לעמוד ביעדי החשמול בשל בעיות בזמינות תשתית הטעינה. במכרז בקעת אונו, שבו אמורה להתחיל מעוד שנה להפעיל מטרופולין 200 אוטובוסים חשמליים, אין אפשרות לטעון באלעד, שם הייתה אמורה ההפעלה להתחיל. ככל הנראה תועבר תחילת ההפעלה לקריית־אונו, שם תשתית הטעינה זמינה יותר. בעיות דומות קיימות גם באשכולות אחרים.

