מועדון חברים
פרסומת למיטב, כל הערוצים
לא הקשר היהודי ואפילו לא האקסית מילי אביטל הביאו את דיוויד שווימר להפסקת הפרסומות הישראלית. על פי ההערכות, היו אלה מיליון דולרים שגרמו לאיש שלעולם יהיה רוס גלר מ"חברים" להגיד "Meytav" במבטא מצחיק ולשכנע אותנו לעשות משהו עם הכסף שלנו, בבית השקעות ישראלי כמובן.
אפשר להבין את משרד הפרסום: קהל היעד של "מיטב" הם מתבגרי הניינטיז, אלה שכש"חברים" ירדה מהמסך לפני 18 שנים (לא כולל שידורים חוזרים) התמקדו בטיול הגדול, ועכשיו הם מתמקדים בכסף הגדול, או באקזיטים שעושים החברים שלהם מההייטק. עבורם, כלומר – עבורי, לשמוע את שווימר אומר "טיימינג איז אברית'ינג" לוחץ על כל נקודות ה־FOMO: אם לא נבין בקרנות, תשואות וקופות עכשיו, לא נעשה קופה לעולם. אם לא נדע לנהל שיחות על NFT ניחשב לבומרים, לא רלוונטים, מי שפיספסו את הרכבת. ממש כמו, ובכן, שווימר, שאומר "לפעמים אני מרגיש שהבדיחה היא על חשבוני" ועוד חותם את הפרסומת ב"מאחר? מרגיש שפיספסת? זהו סיפור חיינו" רגע לפני שהוא מאבד את שיווי המשקל ומתרסק בשלומיאליותו המפורסמת. אנחנו אוהבים את רוס גלר, אבל לא רוצים להיות רוס גלר. הנה לכם מיליון דולרים שהושקעו בחוכמה.
את הפסקת הפרסומות חולק שווימר־גלר עם ירון ברובינסקי, שממש מתחנן "קחו את החלומות שלכם ברצינות" כפרזנטור של בית ההשקעות אלטשולר שחם, עם ליאור רז מ"פאודה" שקופץ ממסוק וקורע כבלים כדי למכור את ביטוח ישיר, ועם דרור קרן שמשמש כפרזנטור של ביטוח הפניקס. בין כל אלה נשזרה גם פרסומת אחת עם אישה. הייתה זו פרסומת לנוזל לניקוי רצפות, אם כי לפחות בניחוח יוקרתי. אלא שב־2022 זה כבר לא יכול להריח טוב. כי למרות דוגמאות נדירות (רותם סלע בדיסקונט וקרן מור בבית ההשקעות מור, יעני קרן מור לקרן מור), נראה כי בשוק הפרסום הישראלי עדיין סבורים שגברים הם אלה שיכולים לדבר, לעסוק ולמכור ביטוחים והשקעות פיננסיות, בעוד שנשים צפויות להתעניין יותר בניחוח של רצפת הבנק.
גם היום, בדומה לשנות החמישים, מפרסמים תופסים גברים כסמכותיים וכיציבים יותר (גם אם הם משתטים, לא רציניים, חמודים כאלה). הם מתייחסים לכסף כאל תחום של גברים, שפה זרה לחלוטין עבור המין השני, היפה והמצחקק. זה נכון שנשים עדיין מרוויחות פחות, ושהקורונה אף הגדילה את פערי השכר. אבל נסו אותנו ותופתעו לגלות כמה מאיתנו יודעות מה זה יוניקורן וגם שלכסף אין ריח.
בקטנה
את העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" בחרו ב"קשת" לקדם עם מעין, אדריכלית ודוגמנית פלאס סייז. מתברר שאישה במידה 44 שרוצה למצוא אהבה היא סיפור חריג ששווה פרומו. בלי הרבה מילים מסבירים לנו שהעונה, גבירותיי ורבותיי, יש לנו יצור מיוחד להכיר לכם: אישה לא רזה! מי יודע, יש אפילו סיכוי שגבר יתאהב בה. ברקע מתנגן קאבר ל־Shallow של ליידי גאגא - בחירת שיר מדויקת שיכולה ללמד אותנו משהו על התוכנית, ועל עצמנו.

