טודו בוּם

הדרישה של סטטיק להפסיק לחלוק תמלוגים עם בן אל. הכעס של בן אל על הקמפיין שנעשה בלעדיו. הוויכוח שהידרדר לעימות פיזי. וההקלטות הנוראיות שמהן כבר לא הייתה דרך חזרה. סדק אחרי סדק, ריב אחרי ריב, ההתפרקות של הצמד הכי מצליח בישראל הפכה לבלתי נמנעת. עכשיו מספרים המקורבים מי באמת קיבל את ההחלטה על הפרידה, מה כל אחד מתכנן בקריירת הסולו, למה לסטטיק יש יותר סיבות לאופטימיות ומדוע העסק עלול להיגמר רק בבית המשפט

בסופו של דבר לקחו סטטיק ובן אל את העניינים כמעט עד לידיים. זה קרה במוצאי שבת, 20 באוגוסט, מועדון הסלינה באילת. עוד הופעה מפומפמת בלו"ז הדחוס של אחד ההרכבים המצליחים בתולדות המוזיקה הישראלית. הטיימינג גרוע במיוחד. פרשת בן אל וההקלטות מדרדרת את השניים לתחתית התדמיתית הנמוכה ביותר מאז יצאו לדרך. גם סטטיק חווה שבועות קשים במדורי הרכילות, לאחר הפרידה מאשתו שרית פולק. המתח בין השניים הגיע לנקודת פיצוץ ולפי עדי ראייה, במועדון מתלקח עימות חם מאחורי הקלעים, חם מדי.

 

"סטטיק אמר לבן אל משהו כמו 'אתה הורס לנו את הקריירה, תתחיל להתאפס'", מספר עד ראייה. "בן אל ענה בחזרה, 'אתה לא יותר טוב, אל תהיה בוגד. תעמוד לצד חבר שלך'. ואז הם המשיכו לצעוק והגיעו למעין דחיפות כאלה, כשמסביב ממהרים להפריד".

 

 

 

בכל זאת, השניים עלו יחד לבמה באותו ערב, אבל לא דיברו ביניהם וההופעה נחתכה מהר, אחרי שני שירים, מבלי שיחזרו יחד לבמה בסיומה. לזכותם של מנהליהם, צריך לומר, המועדון פוצה בהתאם על עוגמת הנפש שנגרמה לקהל. בצוות שעוטף את סטטיק ובן אל הפנימו שהיחסים בין השניים הגיעו לקצה, ושכנראה אי־אפשר להשיג יותר שליטה על ההתנהלות ביניהם. המחשבות על פירוק, שהחלו להדהד חזק בצוות הניהול כבר לפני כמה שבועות, התחילו להתגלגל לפסים מעשיים. "זה לא שבלהקות אחרות אין פיצוצים, מכות, ויכוחים או קללות", מנתח גורם בכיר בתעשיית המוזיקה שמכיר היטב את סטטיק ובן אל. "שלומי ברכה ויובל בנאי ממשינה סיפרו לכם בעצמם שהלכו מכות באולפן. לא עושים מזה ביג דיל. גם סטטיק ובן אל הגיעו פעם לריב כמעט אלים, עם הידיים, אבל זה קרה בתחילת הדרך, עם הקשיים הנלווים, והיה ברור שזו תקרית קטנטנה. הפעם היה ברור שהריב באילת מזקק את כל מה שקורה ביניהם בשבועות האחרונים, הרגשה שאין דרך חזרה". עמוד התאורה שנפל בהופעה אחרת של סטטיק ובן אל באילת כבר היה מטפורה הולמת לסיום. המנהלים, יואב גרוס ואורון כלפון, החליטו סופית על פירוק. זה היה סיום מדכדך במיוחד לשבע שנים מרשימות שבהן טילטלו סטטיק ובן אל את המוזיקה הישראלית עם פופ מעודכן, מלא גוונים, מחויך ועטוף באריזה נוצצת ומופקת היטב של הצלע השלישית, ירדן פלג, ג'ורדי. תם עידן.

 

 

צילום: ענת מוסברג
צילום: ענת מוסברג

 

× × ×

 

החיבור בין סטטיק (לירז רוסו) ובן אל תבורי התחיל ביולי 2015, עם השיר '#דוביגל' שיצר רון נשר עם סטטיק, בהפקה של ג'ורדי, והפך ללהיט. סטטיק ובן אל לא היו אז חברים, וכמובן שלא צמד. "בן אל היה מיוצג אצל גרוס עוד מימי התוכנית 'התבוריס' ותמיד רצה קריירה של זמר ים־תיכוני, אבל לא פרץ", מספר מכר של השניים. "נשר חיבר ביניהם ועשה את השיר, ומה שקרה זה שסטטיק ובן אל התחילו להופיע עם '#דוביגל' די בזול, פחות מ־3,000 שקל. אבל הם גירדו עוד ועוד הופעות באותו זמן, כי רון נשר היה יקר מהם. אז התחילו לקום עמודי מעריצים ברשת לפני שבכלל נהיו צמד. הם הבינו שקורה פה משהו וחשבו, אולי נשב באולפן עם ג'ורדי, נעשה עוד שיר. בהמשך גרוס וכלפון הזמינו את סטטיק לפגישה, והבינו שיש פוטנציאל ענק לצמד. החוזה הראשון נחתם".

 

הסינגל 'ברבי' נולד בנובמבר 2015 והצמד יצא רשמית לדרך. ההתחלה הייתה מרהיבה ושלושה חודשים אחריהם הפציצו עם הלהיט 'כביש החוף'. סטטיק ובן אל שיחקו בליגה אחרת לחלוטין ממה שהיה מקובל בפופ הישראלי. מיליוני שקלים הושקעו בקליפים יצירתיים שנלוו לכל שיר והצליחו לייצר את הדיבור המבוקש בכל פעם מחדש. כל סינגל הפך לאירוע שמרתק מדינה שלמה, עם ספירה לאחור, ניחושים על מה יהיה השיר הבא ואיזו הברקה יצליחו הפעם לספק. כל שיר גם הפך ללהיט ענק, שבר שיאי השמעה ברדיו ושיאי צפיות מקומיים ביוטיוב. השניים גם הצליחו לזלוג לשפה היומיומית, עם 'טודו בום' למשל, צמד מילים שהפך לאיחול לגיטימי בעברית ואפילו הספיק להישחק מעודף השימוש בו.

 

קצב ההופעות הגיע לממדים של טירוף. סטטיק ובן אל אספו בהמשך קמפיינים, יחד ולחוד, לחברות כמו פרטנר, שטראוס, פז ואורבניקה, ונסקו למעמד הנחשק של שניים מהכוכבים הגדולים בישראל. כפי שנחשף ב'ידיעות אחרונות', ההצלחה המסחררת הביאה את איש העסקים חיים סבן להחתים את הצמד על חוזה בינלאומי בחברת קפיטול רקורדס של ענקית המדיה יוניברסל. הכיוון היה ברור: השקעה של מיליוני דולרים בסינגלים ובקליפים, במטרה להשתלב בשוק האמריקאי. גם באמצעות להיטים קיימים בעברית שתורגמו לאנגלית. בשלב הזה גם המתנגדים הקולניים ביותר, שלעגו לטקסטים ולראוותנות הטווסית, הסכימו שסטטיק ובן אל עושים מהפכה במוזיקה הישראלית. היום גם ברור שהשניים הם אלה שפתחו את הדלתות לעידן הפופ החדש של נועה קירל, מרגי, אנה זק ונונו. "ההמראה של קירל לא הייתה מתאפשרת בלי סטטיק ובן אל, חד־משמעית", אומר מנהל בכיר בתעשיית המוזיקה. "הם הניחו פה את היסודות לכל מה שקורה היום בפופ הישראלי. אנשים מפספסים לפעמים את החשיבות שלהם. בעיניי, סטטיק ובן אל וג'ורדי, יחד עם גרוס וכלפון, עשו פה משהו גאוני, לא פחות".

 

ללא קרדיט
ללא קרדיט

 

שלוש השנים הראשונות לקריירה המשותפת מצאו את השניים מנסים לעכל את ההצלחה המסחררת, הכסף הגדול שנכנס ואת הקצב הפסיכי של ההופעות, שהגיע לפעמים אפילו לארבע ביום. ההחלטה האסטרטגית בצוות הניהול, אחרי 'ברבי', הייתה להדגיש כל הזמן את חשיבותם של השניים ככוח יחד, כצמד. "כל הזמנה או הצעה שנשלחה אליהם בנפרד הייתה נדחית", מספר מפיק שעבד עם השניים. "זאת אומרת שקמפיין לאחד מהם לא היה בא בחשבון, והתשובה הייתה תמיד שלילית. לא משנה מה הסכום שהוצע. גם הצעות ללהק לעיתים אחד מהם לתוכנית טלוויזיה נתקלו בתשובה שלילית, וכמובן שאין דבר כזה שמתראיינים לבד. הכוונה הייתה להציג חזית אחת ומאוד אחידה: אנחנו סטטיק ובן אל והכל עובד אצלנו בשניים".

 

הבקיעים הרציניים הראשונים צצו אחרי כשנתיים של עבודה משותפת. "התעוררו בסטטיק רגשות של קיפוח", מספר מכר של השניים. "לתחושתו, הוא כתב את כל השירים, כשבן אל היה עוזר פה ושם, ומבחינתו היה ברור שאי־אפשר להשוות את המשקל של שניהם ביצירה. בן אל היה יושב באולפן, זורק משפט פה ושם, אבל ממה שאני ראיתי, סטטיק צדק והוא לא באמת תרם בכתיבה במשקל שווה אליו. בכל מקרה, הייתה החלטה עסקית שהכל יחד, ומתוכה נקבע שגם בשירים הקרדיט יהיה משותף עם ג'ורדי. יואב ואורון ידעו שאם זה לא יהיה ככה, בן אל יהפוך לאט־לאט לאיש צללים ולא באמת יהיה כאן צמד. הם רצו לשדר כוח של יחד".

 

לקראת סוף 2018, עם חתימה על חוזה חדש של השניים, סטטיק לקח צעד קדימה. "הוא אמר למנהלים, אם אתם רוצים לחדש חוזה, אני לא מוכן יותר שבן אל יהיה חתום על שירים בקרדיט משותף איתי", מספר גורם בתעשיית המוזיקה שעבד עם הצמד. "אין שום סיבה שאתחלק איתו בתמלוגים שווה בשווה".

 

היה צדק בדבריו?

 

"לא ברמה שהוא חשב. תראה, בן אל היה תמיד חלק מהיצירה, אולי לא באותו משקל כמו סטטיק, אבל הוא בהחלט הביא רעיונות משלו. למשל, 'כביש החוף' התחיל ממנו וב'ברבי' הוא כתב לא מעט. אבל בן אל גם היה זה שנחשב יותר עצלן מבין השניים, יותר נע בין מצבי רוח, פחות היה לו חשק לעבוד באולפן. אפשר גם להבין אותו. סטטיק די כיבה אותו כל הזמן בהיבט היצירתי, לא החזיק ממנו בהיבט הזה. לאט־לאט בן אל כבר לא הרגיש שותף מלא".

 

איך הגיב בן אל לדרישה בנושא הקרדיטים?

 

"הוא אמר בהתחלה, 'אני לא מוכן, אנחנו חצי־חצי בכל'. סטטיק ובן אל הלכו באותה תקופה לפגישה בבית של יואב גרוס, ובן אל הסביר שהוא לא מוכן לצעד כזה. בצוות הניהול אמרו לו, 'אין מה לעשות אחי, זה המצב. קח או לא'. בסופו של דבר בן אל הסכים, לא הייתה לו ברירה".

 

מכרים של תבורי מספרים שהוא העדיף למחול על האגו, כי הבין שאת ביצת הזהב הזאת חבל לעצור ושאין שום תחליף שיכול לספק לו מניפת הכנסות של מיליוני שקלים בשנה. השיר האחרון שתבורי חתם עליו עם סטטיק היה 'גומיגם', שיצא באוגוסט 2018, והפך גם הוא ללהיט ענק. השיר הבא, 'יאסו', יצא בינואר 2019 ועליו כבר חתמו סטטיק וג'ורדי עם סטפן לגר. "בן אל למעשה לקח פה צעד חזק אחורה", מספר מפיק בתעשייה. "הוא שיתף את החברים שלו ואמר, אוקיי, יתפנה לי זמן מהאולפן, אני אתעסק במוזיקה שלי, אולי גם אקבל קמפיינים לבד. בן אל גם רצה להוציא שירים לבד איכשהו, אבל לא חושב שהיו מאפשרים לו. אני יודע שבאזור סוף 2018 הוא התחיל לסמס לכותבים בתעשייה, 'בואו נעשה שיר יחד, בשבילי'. בכל אופן זה לא יצא והוא הרגיש יותר ויותר מאוכזב ממה שקורה".

 

 

× × ×

 

היחסים בין סטטיק ובן אל נעשו מתוחים הרבה יותר עם הסימון בצוות שלפיו סטטיק הוא המוביל של הצמד. "התחילה להיות הרגשה של תסכול מצד בן אל", מספר אותו מפיק. "הוא שמע שהמחמאות על היצירה הולכות בעיקר לסטטיק, שגם קיבל יחס חם יותר מהתקשורת. תמיד סטטיק נחשב המגניב מביניהם ובן אל הבעייתי. הוא לא אהב את זה. בן אל לא הבין למשל למה לא הסכימו שאורטל עמר, בת זוגו לשעבר, תופיע בקליפ של 'סתם'. גם נאסר עליו לעשות ראיונות זוגיים עם אורטל כשהם היו יחד ובטח לא קמפיינים, למרות שהיו הצעות. סטטיק טען אז שלא טוב שתשומת הלב תינתן לזוגיות של בן אל ואורטל, שזה לא יתרום לצמד".

 

הזדמנות כזו צצה לפני כשנתיים וחצי. אחד ממכרי סטטיק ובן אל מספר שלעמר היה רעיון. "היא הציעה קמפיין משותף למילקי, לחברת שטראוס, שינוע סביב הפרידה שלהם. כמו שבעבר עשו עם סנדי בר ואקי אבני".

 

"סטטיק היה נגד קמפיין של בן אל ואורטל יחד", מספר גורם שהיה מעורה במשא ומתן לפרסומת. "הוא רצה להשתתף גם. בסופו של דבר הוחלט בצוות הניהול שהקמפיין ל'מילקי', אם יהיה, יעלה בכיכובם של סטטיק ובן אל יחד - ועובדה שזה מה שקרה. עמר קיבלה פיצוי על זה. ומה קרה בהמשך? בן אל ראה את סטטיק בקמפיין לפרטנר יחד עם ארוסתו, שרית פולק. זה מאוד הכעיס אותו".

 

היחסים בין סטטיק ובן אל הפכו יותר מקצועיים והרבה פחות חבריים לעומת תחילת הדרך. "הם התחילו להגיע בנפרד להופעות, פחות ישנו זה אצל זה, יותר עברו ליחסים של עבודה ופחות 'אתה אח שלי היקר תמיד'. הם עשו את זה בהבנה שזה יותר נכון עסקית. הבינו שאם ימשיכו להגיע כל הזמן יחד, ולחזור יחד, הריבים יגמרו אותם מאוד מהר".

 

בתחילת 2019 החלו להגיע המשברים התקשורתיים הרציניים. חזית אחת, קשה ומדממת עד היום, נפתחה עם הפרידה של בן אל תבורי מאורטל עמר, מספר שבועות בלבד אחרי הולדת בנם הבכור תו פרינס. הפרידה לוותה בהתנגחויות של שני הצדדים באינסטגרם, לשמחת אתרי הרכילות. בפברואר של אותה שנה כבר נכנסה המשטרה לעניינים, אחרי שתבורי הגיע לקחת חפצים מהדירה, גילה שהמנעולים הוחלפו, הזמין פורץ, ואז גם הגיעו שוטרים. אם זה לא הספיק, באותה תקופה הופץ ברשת סרטון אינטימי ישן של תבורי, מה שהביך את הזמר וכמובן את הצמד ואנשי צוותם. "סטטיק התחיל להבין שבן אל הוא מעמסה, בעיה", מספר מכר של השניים. "הוא ראה את התדמית של הצמד הולכת וניזוקה בגלל העניינים של בן אל מחוץ לבמה. בן אל עצמו השתגע כשהסרטון הזה דלף לרשת, היה קשה להרגיע אותו".

 

גם תבורי הבין שהצמד הגיע לפרשת דרכים באותה תקופה. "ראיתי את השיימינג שהיה עליי בתקשורת ולא רציתי שזה יפגע בו", סיפר כאן בראיון זוגי עם סטטיק. "אז אמרתי לו, 'בוא נפרק את זה'. אבל הוא אמר לי, 'אחי, אני איתך באש ובמים, זה לא משנה. פוגע בי, יפגע בך'". סטטיק עצמו הסביר אז באותו ראיון: "כל דבר שיקרה לאחד מאיתנו יפגע בתדמית של הצמד. אף אחד לא מזמין הופעה של סטטיק לבד או של בן אל לבד. אם מישהו הוא הבאד גאיי או יש סרטון או משהו, שנינו אוכלים אותה יחד. זה כבר שני אנשים שהם יחידה אחת".

 

אבל בשטח סטטיק החל לשמוע יותר ויותר שבן אל מעכב את ההתפתחות המקצועית שלו והחל לעבוד גם עם זמרים אחרים. את 'הזוג הזה', למשל, הוא כתב עם ג'ורדי ליהונתן מרגי. השיר יצא בינואר 2019, עם ההרעה ביחסים של סטטיק ובן אל, והפך במהירות ללהיט ענק. בן אל הבין באותה נקודה שהשותף שלו יכול להצליח גם לבד. גם סטטיק הבין בדיוק את אותו הדבר. "סטטיק נפגש איתי באותה תקופה", מספר אחד היוצרים הפוריים בישראל. "הוא אמר לי, 'אני לא יכול כבר לעבוד רק עם בן אל. הוא בסוף חבר, אני אוהב אותו, אבל אני מרגיש שבקריירה אני קצת חסום'. אמרתי לו, 'תעזוב, מה הבעיה? יש כל כך הרבה שירצו לעבוד איתך'. אבל הוא אמר שזה לא הזמן ושבינתיים יש לו הסכמה עם המנהלים שלהם, שהוא יעשה גם דברים לבד. אני חשבתי שאין לו מה להישאר. כסף זה לא הכל בחיים". לאורך התקופה הזו, למרות המשברים ביניהם, סטטיק ובן אל המשיכו לחרוך את המדינה ולהוציא עוד סינגלים וקליפים מצליחים. אלא שהמרוץ המטורף גבה מחירים. "העומס עליהם היה עצום", מספר מכר משותף. "הם היו יוצאים לפעמים מהבית בשבע בבוקר וחוזרים בשלוש לפנות בוקר אחרי ארבע הופעות, גיחות לרדיו, לטלוויזיה ומה לא. בן אל היה היותר אימפולסיבי ומתוח מבין השניים, סטטיק היה יותר נינוח, אבל בלוח זמנים מטורף כזה אי־אפשר שלא להידלק פעם ביום לפחות. זה בדיוק כמו זוג נשוי, אין לאן לברוח לפעמים. התחילו ריבים קטנים כתוצאה מהמתח הזה. נגיד, אם צריך לנסוע לאירוע קטן לפני הופעה, להצטלם עם הקהל, כבר לא היה להם כוח, והבנתי אותם. באיזשהו שלב הם היו מסיימים את היום בלי קול בכלל".

 

העומס עלה כמובן עם החתימה על חוזה האלבומים בארה"ב, בתחילת 2018, בתקווה לפרוץ גם בקריירה בינלאומית. השניים החלו לבלות על הקו ללוס־אנג'לס, נפגשו עם בכירים באולפנים שם והרגישו בהחלט חיבוק אמריקאי חם, שהתבטא למשל בחיבור לסינגלים עם פיטבול, עם ג'יי באלווין, ואירוח בתוכניות טלוויזיה נחשקות, כולל תוכנית הבוקר של ABC והלייט־נייט של ג'יימס קורדן. בין לבין נקבעה הופעה בפריז וכן באולם אל ריי המפורסם בלוס־אנג'לס. "זה לא שהם רוצים להכתיב לנו מה לעשות. להפך. האמריקאים מאוד רוצים לשמור את הדבר שלנו ולא לשנות אותנו", הסביר כאן סטטיק. "מה שעבד לנו עד היום זו בעצם המקוריות, היינו חלוצים בישראל, לא היה את מה שאנחנו הבאנו. האמריקאים רוצים לשמר את אותה מקוריות. למרות שברור שהענף שם הרבה יותר מגוון ומלא בזרמים מוזיקליים, הם עדיין רואים אותנו כמשהו מרענן. על זה בעצם קמה העסקה".

 

הסינגלים באנגלית יצאו לדרך, אבל פריצה בינלאומית רצינית לא הגיעה. "הושקע לא מעט כסף, לחיים סבן הייתה סבלנות, הוא אמר שזה ייקח עוד שיר ועוד שיר, אבל בסוף ההצלחה תבוא", מספר גורם בתעשיית המוזיקה שעבד עם השניים. "זה לא קרה וזה השאיר את סטטיק ובן אל בתסכול מסוים. הם ממש לא הבינו איך יכול להיות שבארץ רק מחכים לצליל הבא שלהם, שאין מי שלא משמיע אותם בישראל, אבל בחו"ל זה רחוק מלהיות דומה".

 

בכל זאת קיבלו אותם יפה בתקשורת האמריקאית.

 

"בחייך, מה זה בשביל חיים סבן? אולי שתי הודעות שהוא צריך להעביר כדי שיארחו אותם בתוכניות הכי טובות - אבל זה היה מלאכותי. גם הם הבינו בדיוק מה קורה, שזה יכול לקחת הרבה זמן ולהסתיים בלי תוצאות בכלל. לדעתי מה שקרה בזירה הבינלאומית רק הגביר בסופו של דבר את הלחץ עליהם, והגביר את המתח שממילא נבנה ביניהם".

 

× × ×

 

למרות האכזבה היחסית בחו"ל, המעמד של סטטיק ובן אל בישראל לא ממש נפגע. השניים כיכבו בפריים־טיים עם 'הכוכב הבא' ועם 'הזמר במסכה', ועתידם המקצועי נראה מבטיח מאוד. ההכנסות מההופעות המשיכו לעמוד על מיליוני שקלים בשנה, אבל עננה גדולה החלה להעיב מחוץ למגרש. הסכסוך בין עמר ובן אל תבורי קיבל ממדים אחרים כשעמר התראיינה למוסף הזה ביוני 2020, סיפרה שתבורי לא ראה את בנו במשך ארבעה חודשים וטענה כי אינו נוכח בחייו כאבא. בהמשך הגיעו סטטיק ובן אל ל'אופירה וברקו' כדי לנסות להפריך את הטענות ולתקן את התדמית הנסדקת של תבורי. גרוס וכלפון, המנהלים, הבינו שיש לפניהם בעיה קשה. סטטיק ובן אל נחשבים גם כוכבי ילדים, והמשמעות של המשבר הייתה ברורה במקרה כזה. "עמר פנתה כמה וכמה פעמים למנהלים של סטטיק ובן אל", מספר מכר שעבד עם השניים. "היא סיפרה להם על הודעות קשות שהוא שולח לה, טענה שהוא מאיים ואמרה להם משהו כמו 'אתם צריכים להתבייש שאתם מייצגים בן אדם כזה, שמתנכר לבן שלו ומאיים ומגדף. היא כל הזמן התריעה, הם ידעו איך בן אל מתנהג, הבינו שזו בעיה - אבל עובדה שהם לא הצליחו לשנות את ההתנהגות שלו כלפיה. אולי התעלמו, אולי פשוט לא הצליחו לשכנע את בן אל להתנהג אחרת. בפועל המשבר בין תבורי לעמר רק הלך והחמיר". גורם אחר בתעשיית המוזיקה מספר כי "גרוס וכלפון היו נבוכים מאוד מההתנהגות של תבורי, ומהר מאוד זה גם הפך לכעס גדול שלהם עליו - אבל כנראה היה מאוחר מדי. הם פשוט לא הצליחו להשתלט על בן אל. אף אחד לא הצליח".

 

ההקלטות האחרונות שבהן נשמע תבורי זועם על עמר ומדבר אליה בשפה בוטה במיוחד הסתובבו בווטסאפ בערך שלושה שבועות, כשבצוות של סטטיק ובן אל מבינים שהפעם לא ניתן יהיה לדלג מעל המוקש. העיתונאי ערן סוויסה פירסם את ההודעות ששלח תבורי לעמר, וכדור השלג כבר היה בלתי נמנע. שטראוס החליטה מיד להיפרד מתבורי בקמפיין של מילקי. גם קשת הבינו את גודל הצרה ותבורי לא צולם לגמר של 'הזמר במסכה', למרות שהשתתף בתוכנית לאורך העונה. גורמים בקשת מעריכים כי זמן האוויר של תבורי בעונה החדשה יצומצם מאוד אחרי העריכה. אותם גורמים מסבירים: ״ללא ספק הדבר הטוב ביותר היה שהוא בכלל לא יהיה נוכח בתוכנית״. בנוסף, פרק של 'הכוכב הבא' בהשתתפותם שהיה אמור להיות משודר השבוע, נערך מחדש ושודר כך שהם נשארו בחוץ. במקביל הגיע גם המשבר בזוגיות של סטטיק ואשתו שרית פולק, שהחליטו על פסק זמן, כל זה על רקע שמועות תוססות שרצו בקבוצות הווטסאפ לגבי נסיבות הפרידה של בני הזוג. "עם הפרידה של סטטיק ושרית אפשר לחיות", מסביר מכר של השניים, "הרי קורה שנפרדים. ההקלטות של בן אל לעמר כבר לא היו הקש ששבר את גב הגמל. הן היו חמיש טונות של פצצה איומה במיוחד. היה ברור שזה נגמר. נשאר רק להחליט מתי".

 

באופן אירוני או סמלי, בדיוק בימים שבהם הקולגה נועה קירל מתכוננת לפרק בהצלחה את פארק הירקון, התקבלה ההחלטה על פירוק סטטיק ובן אל. "זה הגיע מיואב גרוס בעיקר, ומאורון שהסכים איתו", מספר מכר קרוב של הצמד. "ההחלטה שם הייתה לא פשוטה. מצד אחד, זה נכון, התדמית ניזוקה קשות, אין ויכוח. אבל בפועל? הצמד הזה רק בשיא. לא ייאמן כמה הופעות רוצים מהם, תוכננו עבורם עוד דברים גדולים בחו"ל, היו הצעות גם לקמפיינים. כלומר, יש שם עדיין הרבה מאוד כסף בעתיד משותף, למרות מה שקורה עם בן אל. אבל בסוף יואב גרוס היה זה שהחליט לפרק את הצמד, למרות שהוא אחד המשתכרים הגדולים מהם".

 

למה בעצם? אפשר לריב ולהמשיך לעשות כסף.

 

"מה שקרה עם בן אל, אורטל, והילד שלהם זה לא משהו שאפשר להתקדם איתו. כולם הבינו שזה לא הולך לכיוון טוב ושאי־אפשר להשתלט על בן אל ולהרגיע אותו. כמה עוד אפשר לעשות שיחות ושיחות ושיחות אישיות עם הבן אדם? לא משנה מה הנסיבות, אתה לא יכול להתנכר ככה לילד ולדבר ככה אל בת זוגך לשעבר. יואב חשב כל הזמן שהוא יוכל לשנות את ההתנהגות של בן אל, אבל הבין שזה בלתי הפיך, שזה קו אדום שאסור לחצות. הוא אמר לבן אל, 'אם תמשיך להתנהג ככה לילד, לא יהיה לך מקום איתנו. יש ערכים ויש אנושיות'. גרוס הרגיש שהוא לא מצליח להעלות את בן אל שוב על הפסים. ותזכור כל הזמן שאבא שימי לא נוכח, אז יואב היה צריך איכשהו למלא את המקום של האבא. אבל בן אל לא הצליח להשתלט על עצמו".

 

יש מקורות בתעשייה שמספרים שסטטיק היה זה ביקש להיפרד.

 

"אולי הוא רצה בזה עקרונית, אבל הוא לא יזם את המהלך הזה ובטח לא העמיד שום אולטימטום. בסופו של דבר זו לא הייתה החלטה של סטטיק. יואב ואורון אמרו לשניהם, 'הדבר הזה לא יכול להימשך, כי עם התנהגות כזו של בן אל אי־אפשר להשלים. זה נגמר'".

 

מה יהיה הלאה? סטטיק ימשיך להיות מיוצג על ידי גרוס וכלפון, בדרך לקריירת סולו כזמר וכמפיק. "הוא יעשה מהר מאוד שירים לבד, עם ג'ורדי, אולי עם עוד מפיקים, אולי יעשה פרויקט משלו שבו יארח זמרים", מספר חבר של סטטיק. "יש לו המון תוכניות. בן אל תיכנן לטוס לארה"ב עוד לפני שהכיר את סטטיק, והחיבור איתו היה זה שבעצם השאיר אותו בישראל. עכשיו, להערכתי, הוא יעזוב לפחות לכמה חודשים (לסטטיק ובן אל נקבעה נסיעה לארה"ב לעבודה, באמצע אוקטובר - ר"ש) ויהיה עם בת זוגו, הסטייליסטית דניאל לוי שמתגוררת בלוס־אנג'לס. יש לה כמה וכמה קשרים, היא מלבישה בין השאר את קים קרדשיאן ואולי תוכל לעזור לבן אל. אם לא ילך לו בחו"ל, הוא יחזור לקריירת סולו בישראל. בן אל זמר נהדר ואין לי ספק שעם חומרים טובים הוא יצליח".

 

לא מן הנמנע שהמשך הסיפור יתגלגל גם לבית המשפט. חבריו של תבורי מספרים שבימים אלה הוא שוקל את צעדיו. "לתבורי חוזה מול גרוס וכלפון, גם מול סבן, והצדדים יצטרכו להגיע להסכם פרידה שעלול לגרור תביעות", מעריך מפיק בכיר בתעשייה. "מה שאירוני פה זה שבן אל היה זה שהביא את סטטיק לחברת הייצוג שלו, ועכשיו אותם אנשים נאלצו להראות לו את הדלת החוצה. יש דברים שעליהם חתומים השניים קדימה ועלולות לצוץ פה מחלוקות בהמשך".

 

מסטטיק, בן אל תבורי, יואב גרוס, אורון כלפון ואורטל עמר לא נמסרה תגובה.

 

מחברת שטראוס נמסר בתגובה: "שטראוס התקשרה עם סטטיק ובן אל באמצעות הסוכנים שלהם ואין לחברה קשר עם שום גורם אחר".

 

מחברת אורבניקה נמסר בתגובה: "עוד לא החלטנו לגבי סטטיק ובן אל בקמפיינים הבאים. בוחנים את כל האופציות".

 

מקשת נמסר בתגובה: "בימים אלו הסתיימו צילומי העונה החדשה של 'הזמר במסכה' וטרם התקבלה החלטה בנושא".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים