yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: דנה קופל
    חדשות • 11.10.2022
    בכירים בליכוד: הקמפיין בעייתי ומנותק מהשטח
    ביקורת על החלטת נתניהו להתמקד בתומכי המפלגה שלא יצאו להצביע בבחירות הקודמות - על חשבון פעילות שטח ומסרים לציבור הכללי • ראשי הסניפים: אין לנו תקציב וכלים לממש את המטרות • ח"כים מובילים מוחים: אנחנו לא נשלחים להתראיין • ביקורת נוספת: במקום לדבר על יוקר המחיה ובביטחון - נתניהו מדבר על איילת שקד
    מורן אזולאי

    שלושה שבועות לפני הבחירות, בכירים בליכוד טוענים כי בקמפיין יש תחושה של חוסר ארגון והיעדר מסרים אפקטיביים, לצד בעיות במערך השטח, מה שעלול לפגוע בסיכויי הניצחון.

     

    כחלק מלקחי הבחירות הקודמות, שבהן רבים מתומכי הליכוד לא יצאו להצביע, יו"ר המפלגה החליט לשנות את הדגשים בקמפיין: הרבה פחות השקעה במסרים לציבור הרחב ובפעילות מערך השטח, הרבה יותר מאמץ להגיע באופן ממוקד, באמצעים אלקטרוניים, לתומכי הליכוד שוויתרו על ההצבעה, ולגרום להם לצאת הפעם מהבית.

     

    אחד השינויים הוא הפרדת מערך השטח מהקמפיין הכללי. כך, במקביל לעבודת השטח של הסניפים ולפעילות בתקשורת המסורתית, צוות הקמפיין הכללי עוסק בדיוור ישיר לניידים של תומכי המפלגה, בפעילות מאומצת ברשתות החברתיות, ובמהלכים יצירתיים ולא קונבנציונאליים אחרים שנוגעים לקמפיין. במסגרת ההפרדה גם מונה יוסי שלי, מקורבו של נתניהו ומי שכיהן בעבר בשורת תפקידים ציבוריים בכירים, למנהל קמפיין השטח.

     

    אך בימים האחרונים זורמות לא מעט תלונות מראשי סניפים בליכוד, שמרגישים מנותקים מהקמפיין, ומזהירים כי אין להם מספיק תקציבים למימוש הפעילות. בנוסף, חלק מחברי הכנסת המופקדים על אזורי הצבעה מסוימים סיפרו כי ראשי הסניפים מבקשים מהם עזרה, אך מאחר שהם עצמם לא קיבלו מספיק סמכויות ותקציבים - אין להם שום דרך לתמוך בראשי הסניפים ובפעילות השוטפת.

     

    לחברי כנסת שונים בליכוד יש טענות כלפי נתניהו גם בעניין המסרים: לדבריהם, הוא לא ממקד את הקמפיין בנושאים שקריטיים לציבור, כמו יוקר המחיה וביטחון, ובמקביל נותן במה רחבה מידי לאיילת שקד במקום להתמקד במפלגתו שלו. מספר חברי כנסת אף השמיעו ביקורת נוקבת על כך שחלק מבכירי המפלגה ממודרים מהקמפיין, ורק מספר מצומצם יחסית של חברי כנסת מצמרת הרשימה נשלחים שוב ושוב לראיונות. כך, חברי הכנסת אלי כהן, יואב קיש, מיקי זוהר ויואב גלנט הם המרואיינים הבולטים ואלה שמקודמים על ידי הקמפיין, ובין אלה ש"נעלמו" אפשר למצוא את דודי אמסלם, יולי אדלשטיין, דוד ביטן וישראל כץ.

     

    בליכוד מסבירים כי בחלק מהמקרים חברי הכנסת עצמם אינם מעוניינים להתראיין, בין היתר לאור כישלונם היחסי בפריימריז. אך במקרים אחרים ניכר כי צוות הקמפיין מעודד מרואיינים מסוימים על חשבון אחרים. לגבי ישראל כץ, בליכוד מסבירים כי העובדה שספרו יצא במועד הנוכחי, ויש בו חלקים ביקורתיים כלפי נתניהו, יוצרת מתח מסוים.

     

    נושא נוסף שעלה הוא חשש מאובדן תמיכה בקהילה האתיופית ובקרב יוצאי חבר המדינות. בכירים בליכוד הביעו חשש כי אין מענה יעיל לקהלים האלו, בייחוד לאור הזעם שנותר אצלם סביב המיקומים של נציגיהם ברשימה. כמו כן, הם מצביעים על כך שמפלגות מרכזיות בגוש היריב מציבות אלטרנטיבות טובות במלחמה על הקולות האלה: פנינה תמנו־שטה במחנה הממלכתי, שהוצבה במיקום בכיר ברשימה ובתפקיד בכיר בממשלה ולכן תוכל להשפיע על יוצאי אתיופיה, וכן יואל רזבוזוב, שמרכז את העבודה על הקול הרוסי ביש עתיד ונחשב גם הוא לדמות בכירה במפלגה ובממשלה. המענה לכך בשלב זה, הוא סרטונים שנתניהו מפרסם בעצמו מפעם לפעם, המיועדים לעדה האתיופית, אלא שמי שמככבת בהם היא ד"ר צגה מלקו - והיא שוריינה רק במקום ה־37 ברשימה, שלא נחשב ריאלי.

     

    לאור ריבוי התלונות שקל נתניהו לאחרונה לבצע מהלך קיצוני בקמפיין ולשנות את מערך התפקידים ואת איוש המשרות המרכזיות בשטח. אולם בשל החשש כי צעד זה יעורר ביקורת בקרב פעילי הסיעה, כמו גם התעסקות תקשורתית שלילית, הוא החליט לותר על הרעיון ולשפר את הקמפיין בגבולות הקיימים.

     


    פרסום ראשון: 11.10.22 , 23:02
    yed660100