מותו של הטייס מספר 1
אל"מ במיל' שפירא, שנפטר בסוף השבוע, היה בוגר קורס הטיס הראשון • הוא זכה להיות הטייס המערבי הראשון שמטיס מיג 21 והישראלי הראשון שחצה את המהירות מאך 2 • "בחיל האוויר גיבשתי את האופי שלי”, אמר, "ועשיתי את מה שאני הכי אוהב – לטוס"
הטייס האגדי הלך לעולמו: אל"מ במיל' דני שפירא, בוגר קורס הטיס הראשון (קורס "מינוס 2" שהתקיים בצ'כוסלובקיה), נפטר שלשום בגיל 97. שפירא היה בין הראשונים שענדו כנפי טיס ישראליות, ורשם לאורך השנים שורת הישגים באוויר. בין השאר היה לטייס המערבי הראשון שהטיס מטוס מיג 21, הטייס הישראלי הראשון שחצה את המהירות מאך 2, והטייס הישראלי שהטיס את המספר הגדול ביותר של מטוסים שונים.
אל"מ במיל' שפירא נולד כדור חמישי בישראל וגדל בחיפה. בנובמבר 1947 גויס לשירות אוויר וביצע טיסות סיור, תובלה והצנחה של מזון ושל נשק ליישובים נצורים. במאי 1948 נשלח לקורס טיס באקדמיה של חיל האוויר בצ'כיה. שפירא הוא בוגר קורס הטיס הראשון של חיל האוויר הישראלי, יחד עם חברים נוספים שהיו הראשונים לענוד כנפיים ישראליות.
שפירא שירת כטייס קרב וכמפקד טייסת המוסקיטו הראשונה (שהפכה לימים ל"טייסת העמק"). עם הגעת המטאורים, מטוסי הסילון הראשונים, לטייסת הסילון הראשונה ברמת דוד, השתתף בקורס הראשון והמשיך כמדריך. בשנת 1956 התמנה למפקד טייסת מטוסי צילום, ובמבצע קדש היה סגן מפקד טייסת מיסטר, טייסת הקרב הראשונה בחצור.
אחרי מבצע קדש התמנה שפירא לטייס בוחן בכיר בחיל האוויר וניהל את טיסות ההעברה של המטוסים שנרכשו בצרפת לארץ. ב־1958 הוא נשלח עם משפחתו לצרפת כדי לעבור קורס טיס ניסויי במרכז הניסויים של חיל האוויר הצרפתי. שם הוא בחן את אב הטיפוס של מטוס המיראז', והיה הטייס הישראלי הראשון שטס בו ועבר את מהירות הקול בטיסה ישירה ואופקית. אחרי שהטיס את המיראז', המליץ שפירא למפקד חיל האוויר דאז עזר ויצמן לרכוש את המטוס.
ב־1966, אז הגיע ארצה במבצע יהלום של המוסד מטוס מיג 21 עיראקי, ובו הטייס מוניר רדפה שערק לישראל, הפך שפירא לטייס המערבי הראשון שהטיס את המטוס. הוא ביצע כמה טיסות ניסוי, בהן דימה גם קרבות אוויר.
שפירא סיים את שירותו בחיל האוויר באוגוסט 1971, אבל התבקש על ידי מפקד חיל האוויר דאז מוטי הוד להצטרף לתעשייה האווירית ולעסוק בפיתוח מטוסי הנשר והכפיר. זמן קצר לאחר שהגיע לתעשייה האווירית התמנה לטייס הראשי. שפירא הדליק משואה ביום העצמאות ה־65 של מדינת ישראל.
בחגיגות יום הולדתו ה־90 אמר שפירא כי "לא פעם ולא פעמיים עמדתי בפני סכנת חיים. אני יכול לציין בסיפוק שכל מה שעשיתי – תמיד השתדלתי לשמש דוגמה אישית. בחיל האוויר הנערץ יכולתי לגבש את אופיי ולעשות את הדבר שאני הכי אוהב לעשות – לטוס".

