מהמרים על הרכבת
פרסום ראשון: אילי הון פנו לשרת התחבורה והציעו לממן סלילת חלק מקו הרכבת מבאר־שבע לאילת ולסייע בהרחבת שדה התעופה רמון בתמורה לכך שיוקמו בתי קזינו באילת וההימורים יהיו חוקיים • במשרד התחבורה אישרו את הפרטים
האם אילת תהפוך לבירת ההימורים החוקיים, וכל זאת בחסות רכבת ישראל? הצעה כזו הגיעה באחרונה למשרד התחבורה. כך אנו מפרסמים הבוקר לראשונה.
אחת ההבטחות הראשונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כניסתו לתפקיד מחדש הייתה סלילת קו רכבת בין קריית־שמונה לאילת. המרכיב העיקרי של הבטחה הוא סלילת קו בין באר־שבע לעיר הדרומית במדינה, מקטע שעלות הקמתו היא מאות מיליוני שקלים.
על אף הבטחה זו, בתקציב המדינה הנוכחי אין תקציב המוקצה לעניין. בעבר פירסמנו ב"ידיעות אחרונות" כי על פי תוכניותיה של שרת התחבורה מירי רגב, קו זה יוקם או בעזרת כספים מהסכמים בינלאומיים בנוגע לרכבת השלום (קו רכבת שיחבר בין איחוד האמירויות וישראל) או בעזרת שיטת הבנייה B.0.T שלפיו חברה שתיבחר תקים את המסילה, תתפעל אותה ולאחר מספר עשורים תעביר את הפעלתה חזרה למדינה, בדומה למשל לאופן סלילת כביש 6.
הבוקר אנו מפרסמים כי ייתכן ונמצאה דרך נוספת למימון סלילת הקו. גורמים בכירים במשרד התחבורה אישרו בשבועות האחרונים כי מספר אילי הון מתחום ההימורים הציעו לשרת התחבורה רגב לממן את סלילת חלק מהקו בתמורה להפיכת ההימורים לחוקיים בעיר אילת. בנוסף, אילי ההון המדוברים מארה"ב ואירופה הציעו כחלק מהמהלך לעזור כלכלית בהרחבת שדה התעופה רמון, תוך שהם מבקשים ליצור בו שטח למטוסים פרטיים.
על פי הגורם שאישר את הפרטים, ההצעה של אנשי העסקים לרגב הייתה כי בתמורה להפיכת ההימורים לחוקיים בישראל והתרת בניית בתי קזינו בעיר הדרומית, הם הציעו לממן את סלילת המקטע הדרומי של הקו מבאר־שבע לאילת. "ברור לכולם שפתיחת בתי הימורים באילת יכולה להביא לישראל הרבה תיירות חוץ עשירה ומגוונת. במיוחד מהנסיכויות שבהן נוהגים עשירי המדינות לנסוע לאירופה להמר, ועכשיו תהיה להם אפשרות קרובה יותר".
רגב עצמה אישרה אמש את הפרטים ובלשכתה עידכנו כי "אכן הגיעו לשרה פניות רבות להקמת קזינו באילת, אשר יביאו לפיתוח הרכבת המדוברת בין באר־שבע לאילת".
יצוין, כי המקטע המתוכנן בין באר־שבע לאילת כבר אושר על ידי ארגונים ירוקים, והוא יכלול ארבע מנהרות וארבעה מעברים עילאיים לבעלי חיים שמחיר כל אחת ואחד מהם מוערך בכ־25 מיליון שקל.

