הפתעה לא נעימה בחיתולים של טפנוקים
על אריזת חיתולי טפנוקים נכתב, כי הרוכשים יקבלו מדחום וקלטת וידיאו מתנה. בתוך האריזה צוין כי המתנות מותנות בהצטרפות לחברת הפניקס. החברה: המדבקות הוסרו מהמארזים
ב-17 באפריל נכנס גלעד בכר לסניף של קלאב-מרקט בגבעת-שמואל כדי לקנות חיתולים. את עינו צדה מדבקת מבצע על מארז של שתי חבילות טפנוקים, מותג שהוא לא קונה בדרך כלל, עליה נכתב כי הרוכשים יקבלו מדחום דיגיטלי לאוזן במתנה, מענק של עד 200 שקל וקלטת וידיאו במתנה. פרטים בעלון בתוך האריזה, נכתב על המדבקה.
בכר טוען, כי קנה את המארז משום שרצה את המתנה, בעיקר את המדחום. לדבריו, רק לאחר שהגיע הביתה ופתח את המארז מצא בין שתי החבילות עלון שהבהיר לו, לאכזבתו, שעל מנת לקבל את המדחום עליו לפתוח תוכנית חיסכון או ביטוח רפואי בחברת הפניקס.
למה אני צריך לגלות את זה רק אחרי שקניתי את המארז? שואל בכר במכתב ששלח למועצה הישראלית לצרכנות. במועצה התקבל מכתב דומה גם מלקוח אחר, שרכש את המארז והתאכזב.
היועצת המשפטית של המועצה לצרכנות, שפנתה בשם המתלוננים לחברת טפנוקים, מצאה ליקוי נוסף: קבלת קלטת הווידיאו מותנית לא רק ברכישת הביטוח, אלא גם בתשלום דמי משלוח, ששיעורם לא צוין.
מנכ"ל טפנוקים, יואב ניר, כתב בתגובה למועצה כי המבצע לא נועד להטעות ונעשה בתום-לב. לדבריו, המדבקה היתה חלק ממסע פרסום בעיתונות וברדיו, והחברה, משרד הפרסום שלה וחברת הפניקס הניחו, שמי שרוכש את המארז כבר ראה את הפרסומת וידע במה מדובר.
לאור התלונות הוסרו המדבקות מהמארזים, ומי שקנו את המארז כדי לקבל את השי יוכלו לקבל את כספם בחזרה עם הצגת קבלת הקנייה. לשני המתלוננים יישלחו בימים אלה מדחום דיגיטלי וקלטת וידיאו.

