שתף קטע נבחר

סיטרואן, באופן ידני

לאחר שספגה ביקורת מעיתונות הרכב על בחירה בתיבה חצי-אוטומטית לגרסה הספורטיבית של ה-C2, החליטה סיטרואן לצאת גם בגרסה ידנית. בינתיים, בבריטניה בלבד

לאחר שהוצגה בחודש מאי, זכתה ה-C2 VTR של סיטרואן לביקורת ברורה מעיתונות הרכב. הגרסה הספורטיבית למכונית הקטנה של סיטרואן סבלה מתיבת הילוכים חצי-אוטומטית בעייתית, טענו כתבי הרכב, כזו שפוגמת בהנאה מנהיגה. בסיטרואן קראו את הביקורת - והפנימו.

 

C2 GT

 

השבוע חשפה סיטרואן גרסה חדשה, שנקראת GT והיא למעשה מהדורת ייצור מוגבלת עם תיבת הילוכים ידנית. המכונית, שמשמשת את סיטרואן כגרסת הומולוגציה למירוצי ראלי, תיוצר ב-2,500 יחידות, מהן 250 ישמשו למירוצים ואילו יתר 2,250 היחידות מיועדות כולן לשוק הבריטי. הבחירה בשוק הזה איננה מקרית, הבריטים ידועים כחובבי קטנות-חמות, במיוחד בשידוך לתיבה ידנית ותחת הנוסחה הזו היתה הסקסו VTR סיפור הצלחה.

 

כמו ה-C2 VTR, כך גם ה-GT מצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטר עם 16 שסתומים ו-110 כ"ס, אך באמצעות חמישה יחסי העברה ידניים ומשקל עצמי מופחת, מסוגלת ה-GT להאיץ למאה קמ"ש ב-9.5 שניות, מהר יותר ב-0.7 ש' מה-VTR הרגילה. שינויים נוספים כוללים סבכה קדמית חדשה, כמו גם העלמות של מספר פריטי אבזור - פנסי ערפל, מראות חשמליות ובקרת שיוט - שהוקרבו על מזבח החסכון במשקל.

 

מה שנותר הוא ההיגוי החשמלי, נקודת תורפה נוספת ב-C2, כמו גם רמת איבזור נדיבה למדי שכוללת ABS עם מערכת עזר לבלימה ומערכת חלוקת עוצמת הבלימה, וחישוקי "16 העטופים בצמיגי 195/45.

 

עדיין לא ידוע האם גרסת הייצור המוגבל תוליד גם VTR "רגילה" עם תיבה ידנית, אך בעתיד צפויה בכל מקרה גרסת VTS חזקה יותר שתצויד ככל הנראה הן בתיבת הילוכים ידנית והן בהיגוי הידראולי, לטובת הנאה מנהיגה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן GT C2
סיטרואן GT C2
תיבת הילוכים ידנית
תיבת הילוכים ידנית
לטובת הנאה מנהיגה
לטובת הנאה מנהיגה
רק בבריטניה
רק בבריטניה
מומלצים