האסטרות שבדרך
האסטרה הישנה לא זכתה אצלנו להצלחה, אך זה לא ימנע מאופל להסתער על השוק עם מגוון גרסאות עשיר לדגם החדש. ולא תהיה גרסת ציי רכב
אחרי שסיפרנו לכם איך נוסעת האסטרה החדשה של אופל, הגיע הזמן לספר איך פחות-או-יותר היא מתוכננת לנחות כאן. ובכן, ב-UMI מתכוונים להתחיל בשיווק האסטרה החדשה בדיוק ב-20.8, ולמסור מכוניות ראשונות במהלך ספטמבר.
כבר עכשיו
בתחילת הדרך יוצעו שלושה מנועי בנזין ומספר דומה של תיבות הילוכים. ה-1.6 שנבחנה תשלב תיבת איזיטרוניק, למעשה תיבה חצי-אוטומטית-רובוטית. ה-1.8 ליטר (125 כ"ס) תוצע עם תיבה אוטומטית ותיקה ו"אמיתית" בעלת ארבעה הילוכים, זהה לזו שפגשנו בדגם היוצא.
בראש ההיצע תעמוד ה-2.0 ליטר טורבו עם הספק מרבי של 170 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. זו תוצע ברמת ציוד מהודרת במיוחד שתכלול בין היתר גם אפשרות שליטה אלקטרונית על מאפייני היגוי ושלדה.
המחירים? כפי שדיווחנו בעבר, נראה כי מחיר החדירה של אופל לקטגוריה הקשה מכולן יעמוד על אזור ה-135,000 שקלים. יכול להיות שלאחדים זה לא נשמע הרבה, אבל מדובר בבשורה לרבים ממקבלי רכב מהעבודה - בינתיים לפחות, לא תהיה גרסה מתאימה לקבוצה שתיים. או במילים אחרות - ציי רכב.
ובעתיד הרחוק?
בשנת הדגם 2006 מתכוון היבואן להרחיב את היצע האסטרות המקומיות באופן ניכר. ראשית תתווסף גרסת ה-200 כ"ס של מנוע הטורבו, עם נתונים נאים של 230 קמ"ש מרביים וזינוק ל-100 קמ"ש בשמונה שניות בלבד. לצדה מקווה היבואן להנחית כאן את הטורבו-דיזל מסילה משותפת, עם מנוע ה-2.0 ליטר (150 כ"ס) החזק של פיאט-אלפא. למה רק אז? כי היבואן ממתין לשילוב הדיזל המודרני והחזק עם התיבה החצי-אוטומטית.
מלבד זאת אנו צפויים גם לגרסת מרכב שלוש דלתות שתוצג בחודשים הקרובים. זו מיועדת לנחות בארץ בשנת הדגם 2006, ומבטיחה להיות מעניינת במיוחד. זה יהיה ניסיון נוסף של אופל ליצור מעין קופה מסוגננת, דומה למדי ל-GTC, מכונית התצוגה שחשפה אופל בז'נבה 2003. סטיישן? לא אצלנו.
ומה עם "משפחתית"?
בשני הדורות הקודמים של האסטרה זכינו גם לגרסת סדאן-משפחתית-ארבע דלתות, שלא במפתיע הייתה המבוקשת ביותר אצלנו. האם גם בדור הנוכחי יהיה דגם כזה? התשובה היא כן, וגם לא.
כן יהיה דגם, כי תוך שנתיים תציג אופל בדרום אמריקה גרסת סדאן לאסטרה. לא נראה אותו פה כי לאופל אין כוונה לשווקו בארץ. אגב, כך בדיוק נהגו היצרנית והיבואן (שנאלץ להסכים) במקרה של הגרסה המשפחתית לקורסה. את מקומה עשויה לרשת במידת-מה הזפירה החדשה, שתנחת במהלך שנת הדגם 2006.
אופל אסטרה החדשה
גרסת הסטיישן לא תגיע, גם על סדאן-משפחתית נצטרך כנראה לוותר
אבל גרסת 3 דלתות עם דמיון ל-GTC דווקא תגיע
מומלצים