פיז'ו נוסעת לטורקיה
פיאט, פיז'ו וסיטרואן יפתחו ביחד מסחרית קטנה וקלילה שתיוצר בטורקיה על-ידי טופז'. הם מבטיחים תפיסה חדשנית
פיז'ו-סיטרואן, מרחיבה בימים אלה את שיתוף הפעולה שלה עם פיאט. הצרפתים והאיטלקים כבר משתפים פעולה בבניית מיניוואנים (807, C8 ואוליסה) וכלים מסחריים (בוקסר, הרקולס) בצרפת ואיטליה, וכעת הם מניחים רגל שלישית בטורקיה. לפי הסכם חדש שחתמו החברות, הצרפתים והאיטלקים ישתפו פעולה עם טופז', שהיא למעשה החטיבה הטורקית של פיאט. טופז' מייצרת את הדובלו המוכר לנו.
במה מדובר
ההסכם שחתמו שלוש החברות מדבר באופן כללי ביותר על פיתוח "רכב מסחרי, קטן, חסכוני, זול ורב-שימושי". השותפים מדברים על כוונה להציג רכב עם גישה חדשנית ומקורית, שיתאים לדרישות המשתנות בשוק המסחריות הקלות באירופה.
השותפים החדשים-ישנים מספרים שהרכב העתידי יגדיל את מבחר הדגמים שלהם, ולמעשה רומזים שלא מדובר ביורש משותף לסיטרואן ברלינגו, פיז'ו פרטנר או פיאט דובלו הטורקי - אלא בכלי קטן וזול יותר. ייתכן שהצגתו תאפשר לפיז'ו-סיטרואן לפתח ברלינגו גדול יותר בעתיד.
בכל מקרה, הרכב העתידי - כך טוענים השותפים - יהיה מבוסס על פלטפורמה חדשה.
לוח זמנים
הרכב החדש יוצג במהלך 2008 וייוצר בקצב של 135,000 כלים לשנה במפעלי טופז' שבבורסה, בצפון טורקיה. מדובר באותם מפעלים שמייצרים עבורנו את הדובלו וההשקעה בפיתוח תהיה כ-350 מליון אירו. ממש כמו בעסקה של פיז'ו עם טויוטה, הרי שגם כאן יקחו הצרפתים שני שליש מהכמות ואילו השליש הנותר יהיה שייך לפיאט וטופז'.
עם החתימה על הפרויקט ממשיכה פיז'ו-סיטרואן להרחיב את ענף שיתופי הפעולה שלה עם יצרנים שונים. בשיא גל האיחודים והרכישות של שנות התשעים, הודיעו הצרפתים שהם מעדיפים שיתופי פעולה ממוקדים והם ממשיכים כיום ביישום גישתם. הם משתפים פעולה עם פיאט (מיניוואנים ומסחריות), טויוטה (מכוניות מיני), פורד (מנועי דיזל), ב.מ.וו (מנועי בנזין קטנים), מיצובישי (שטח), רנו (מנועי V6 ותיבות) ועוד.