שתף קטע נבחר
 

האמריקנים קונים יותר שוקולד, לוף וכלי נשק

בגלל המיתון האמריקנים מסתגרים בדלת אמותיהם ועל כן רוכשים יותר מאק אנד צ'יז, יותר שוקולד וממתקים, יותר זרעי ירקות לשתול בגינה ויותר כלי נשק. רק באמריקה

לא הכל שחור והולך לאבדון בכלכלת ארה"ב. כמה מוצרים שורדים את המיתון ולא סתם, אלא משגשגים אותו.

 

שוקולד ונעליים למשל. וגם יינות, ששתיינים אנינים לא חדלו מללגום. הם פשוט בוחרים בציר יקר פחות. מוצרים לגינה ובראשם זרעים נמכרים כמו מים במדבר. מוצרים משזפים, משום מה, ממשיכים להיערם בעגלות הקנייה.

 

 

מחקרים העלו שבזמן מיתון, צרכנים נמשכים לפריטים שמעניקים להם תחושת ביטחון, אישית וכלכלית. לכן הם רוכשים זרעים לשתול בגינה, חכות לדוג באגם ומפצים עצמם בתשורת קטנות ומנחמות של ליפסטיק ושוקולד.  

 

הרשי, יצרנית הממתקים השנייה בגודלה בארה"ב, הציגה עלייה של 20% ברווחים בשלושת החודשים הראשונים של 2009, בניגוד לציפיות בוול סטריט. למרבה האירוניה, אחד מחטיפיה נקרא "פיי דיי", כלומר יום קבלת המשכורת, שרבים מאזרחי האומה האמריקאית יכולים לשכוח ממנו בשנה הקרובה.

 

ענקית המזון קראפט דיווחה על עלייה דו ספרתית במכירת ארוחות המקרוני אנד צ'יס (מקרוני בגבינה) שלה - המזון המנחם האולטימטיבי לאמריקאי המצוי.

 

ואגב תנחומים, שלחו אותם לתושביה המוזרים של אמריקה ומייד, כי למרבה שאט הנפש, מוצרים כמו ספאם, לוף בעברית צחה, ו-"דינטי מור" - צלי בקר בקופסת שימורים נמכרים שם כמו לחמניות אחרי הפסח, והם העלו את מכירות חטיבת מוצרי המזון של ייצרניתם, חברת הורמל, ב-6% ברבעון הראשון של השנה.

 

האמריקנים רוכשים בשר בשימורים מפני שחתכו בשומן של התקציב הביתי שלהם. הם דוחים קניית מכוניות ורכישות גדולות אחרות, אבל הם עדיין לא מוכנים לוותר על תענוגות קטנים ומוצרים שהופכים את החיים בבית לנוחים יותר, אולי משום שהם מבלים בו זמן רב יותר, בגלל היותם מובטלים.

  

המיתון, כך נראה, עושה טוב גם לאהבה. מכירות הקונדומים עלו ב-5% ואתר השידוכים Match.com דיווח על התנועה הערה ביותר בשעריו ב-7 שנים האחרונות.

 

המיתון אולי עושה טוב ללב, אבל מחולל שמות בקיבה. לפי איי.פיי, מכון מחקר בשיקאגו דיווח שמכירות של אבקות ונוזלים משלשלים עלו ב-11.5% עד אמצע אפריל. מכירות של טבליות להקלה על מערכת העיכול עלו ב-8%.

 

לא מוותרים על סטייקים, אוכלים אותם בבית

כצפוי, בזמנים כלכליים קשים, צרכנים מחפשים אחר עסקאות ומציאות, מה שגרם לזינוק במכירות של רשתות כמו וול מארט. הרשת דולר טרי הצליחה להתגנב השנה לרשימת הפורצ'ן 500 בפעם הראשונה בתולדותיה, למקום ה-499.  
לשימוש הכתבה בלבד! הרשי פיי דיי

 

גם אלה שאוהבים סטייק יוקרתי, יקנו אותו עכשיו להכנה בבית, ולא יצרכו אותו במסעדה. מי שאוכל בבית כהרגל ירד ממוצרים ממוצתגים למותגים פרטיים של רשתות. רוכשים מכוניות משומשות וקונים חלקי רכב בחנויות עשה זאת בעצמך. מכירות בחנות היוקרה סאקס צנחו ב-32% בחודש האחרון, אבל המכירות של תעשיות גודוויל זינקו ב-7% במרס.

 

האמריקנים שותים פחות בירה ויין במסעדות, אבל הם לא חדלו לשתות. לפי מכון היין האמריקאי, למרות המיתן, מכירות יינות קליפורניה הגיעו ל-467 מיליון גאלונים בשנה שעברה - 2% יותר מהשנה שקדמה לה. אבל אנשים רוכשים יינות יוקרתיים פחות כי שווי המכירות נשחק קלות מאז 2007.

 

האמריקנים מגדלים יותר ירקות בבית, ב-40% יותר, כך לפי אגודת הגננות הלאומית. מכירות של זרעי ירקות כמו שעועית ירוקה, עגבניות, מלפפונים, קישוא וחסה, טיפסו בחודשים האחרונים ב-30%.

 

אבל גם בכמה ממוצרי הצריכה שאינם מזון או מוצרי מותרות ניכרת עלייה. מכירות נעלי ריצה עלו ב-2% ב-2008. אולי כי אצנים לא יסתכנו בפגיעה בבריאותם לטובת כמה דולרים. גם מכירות קסדות לאופניים נמצאות בעלייה, כי הורים לא חוסכים בהגנה על ילדיהם.

 

באמריקה כמו באמריקה, אקדחים נמכרים היטב. אבל בזמן האחרון - יותר מתמיד. מכירות כלל כלי הנשק עלו ב-27.5% ברשת סמית' אנד ווסון בחודשים אוקטובר 2008 - ינואר 2009. דווקא מכירות ציוד הציד, שנחשב ספורט יקר, ירדו ב-46%.

  

יש הטוענים שמכירות אלה מואצות בשל הדאגה שממשל אובאמה יקשיח את חוקי מכירת הנשק. אבל אנשים חשים שביטחונם האישי יציב פחות בגלל המיתון, שגורם לשכניהם להיות רעבים יותר, ועל כן מסוכנים יותר. 

 

גם לרופאי השיניים יש נתון לתרום לסקירה הזאת. ולא, לא מדובר בעלייה בחורים בשיניים בגלל אכילת יתר של ממתקי הרשי. הרופאים מעידים שהם פוגשים ביותר אנשים שחרקים בשיניהם, למרות שאין על כך נתונים רשמיים. ארה"ב 2009 אינה אומה שבעה ונהנתנית עוד. אזרחיה מגיבים בשיניים, מפני שהם נתונים תחת איום אמיתי.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הלוף האמריקאי - פופולרי מתמיד. ספאם
הלוף האמריקאי - פופולרי מתמיד. ספאם
פופולרי לא פחות. דינטי מור
פופולרי לא פחות. דינטי מור
מומלצים