שתף קטע נבחר

כן, יש לי כרטיס חבר מועדון

מועדוני צרכנים הולכים ומתרבים ואנחנו, משום מה, מצטרפים אליהם בהמונינו. אז מה נותנים מועדוני הלקוחות הללו, מה עומד מאחוריהם ומה חושבים עליהם החברים בהם? בדקנו כרטיסים של כמה מועדונים מוכרים

ארנקים רבים ברחבי הארץ משמשים כן שיגור פעיל לכרטיסי חבר מועדון מסוימים, וחדר מתים לכרטיסים שאין להם הופכין. מה גורם לנו להצטרף בהמונינו למועדוני לקוחות שמציעים הנחות שרובן לא נוחות, היא שאלה שפסיכולוגים חברתיים ודאי דנו בה, והתשובה לה, בישראל, היא לרוב: "כי זה ישתלם מתישהו, ומקבלים מתנה ביום ההולדת". אבל בפרקטיקה, ההצטרפות עולה לנו גם בדיוורים לכל הפחות, ובקניות מרובות ותשלומים על הדרך.

 

בחנויות שאינן רשתות מזון, ההצעה: "למה שלא תצטרף למועדון שלנו"? גוררת הוצאה חד פעמית של כמה עשרות שקלים, תמורת מתנה מיידית ואכזבה עתידית: בקנייה הבאה יגיע חבר המועדון לקופה, יבקש לחגוג את חברותו, ויגלה שההנחה "נצברת" לעתיד בלתי נודע. ולא, לא כולם מבינים זאת במעמד ההצטרפות.

 

ברשתות רבות עברו ועוברים לכרטיס מועדון שמשולב בכרטיס אשראי, ולכל אשראי יש מחיר. ואנחנו לא מדברים רק על הרס הנונשלנט הטמון בשליפת כרטיס אשראי של הסוּפר. אז מה נותנים מועדוני הצרכנות הללו, מה עומד מאחוריהם ומה חושבים עליהם החברים בהם? בדקנו כרטיסים של כמה מועדונים מוכרים ושמענו מה יש לחבריהם לספר לנו, רובם, אגב, חברים בכמה מועדונים במקביל.

 

אחת מהצרכניות ששוחחנו איתן חברה ב-12 מועדונים: 365, טיב טעם, קסטרו, פוקס, קדס, סלקשיין, גראס, ללין, נו ניים, מטרנה + שילב, AM:PM ושופרסל. צרכנית אחרת אמרה לנו שיש לה עשרות כרטיסים בכמה ארנקים שונים, אבל היא משתמשת בקביעות רק בכרטיסים של טיב טעם וקליגולה. "כי טיב טעם פשוט יקרים להחריד בלי הכרטיס, ובקליגולה יש הנחה משתלמת בכל קנייה, בניגוד לרשתות אופנה אחרות שצוברות לך הנחה לקניות הבאות".

 

לפני הסקירה, נדגיש שמועדוני לקוחות הם פשוט מאגרי מידע ואנחנו: נתון סטטיסטי. הרשתות יודעות עלינו הרבה, ועוד הרבה יותר כשמדובר במועדון לקוחות בשילוב כרטיס אשראי. הקניות שאנו עורכים מספקות להן מידע, ויחד עם הפרטים שאנחנו מוסרים להן, הם משמשים בסיס למאגר שמנתח את הרגלי הקנייה של פלחי וחתכי האוכלוסייה שקונה אצלן, כולל מסירת ניתוחי דפוסי קנייה לצדדים שלישיים, כשמדובר בכרטיס שמשולב עם כרטיס אשראי. המטרה: לדעת מה למכור, איך למכור ולמי למכור. הטבות הן לפעמים קידום מכירות שרק גורם לנו להוציא יותר כסף על משהו שיש לנו חולשה אליו. את החולשה הזאת הם מזהים.

 

ביטלתם כרטיס? דאגו שתקבלו הודעת אישור והוצאה ממועדון הלקוחות תוך 30 ו-60 יום. מוטב לעשות זאת אחרי שמימשתם את כל ההנחות הצבורות בו כי הן יבוטלו. ביטול גם אומר ויתור על יתרת אשראי.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השימוש הכי תכוף. סופרמרקט
השימוש הכי תכוף. סופרמרקט
צילום: index open
בדרך כלל - הנחה נצברת. רשתות בגדים
בדרך כלל - הנחה נצברת. רשתות בגדים
צילום: index open
מומלצים