אחרי התפטרות זהבית: תנובה מורידה מחירים
בעקבות חרם הצרכנים, החברה תוריד בעוד יומיים את מחירי הגבינות הלבנות, הצהובות ואת מחירי מעדן תנובה ב-7%-15%. לראשונה אחרי הקוטג', לא מדובר במבצע אלא בהנחה קבועה. מנכ"ל תנובה: "המחאה על יוקר המחייה בישראל הצליחה". בנוסף, ענקית החלב תפרסם השבוע דו"חות כספיים
מחאת הקוטג' וחרם הצרכנים שהנהיגה אגודת הסטודנטים בת"א כופפו את תנובה: אחרי שהודיעה באופן עקבי כי לא תוכל להוריד מחירים - תנובה הודיעה הבוקר (א') על הורדה קבועה של מחירים מומלצים לצרכן של מספר מוצרים, במקביל להתפטרות המפתיעה של יו"ר החברה, זהבית כהן. סוף סוף, מדובר בהורדת מחירים, ולא במבצע זמני. ברשתות המזון מסרו ל-ynet: "מדובר בצעד שתנובה היתה אמורה לנקוט מזמן, למה הם משכו את זה חודשים? זו התנהלות לא נכונה".
- הרשתות: "שעוד חברות יורידו מחירים כמו תנובה" מנכ"ל תנובה: "נוכיח שהרווח שלנו מידתי מאוד" אנשי המחאה: "ממשיכים בחרם על תנובה"
במקביל, להחלטה על הורדת המחירים, תנובה ואייפקס נכנעות גם בחזית נוספת ויפרסמו את הדו"חות הכספיים של ענקית המזון. תנובה צפויה לפרסם את הדוחות כבר השבוע.
מתנובה נמסר כי ההוזלה לצרכן באה בזכות ירידת מחיר החלב הגולמי השבוע ב-3.8 אגורות לליטר. לא מן הנמנע שטרה ושטראוס יורידו גם הן מחירים, כך קרה אחרי שתנובה הורידה ראשונה את מחירי הקוטג'.
הורדת המחירים הנוכחית של תנובה נעה בין 7% ל-20%. בעוד שאנשי מחאת הקוטג' דרשו הורדת מחירים של 30%, תנובה הודיעה כי ירידת המחירים עליה הכריזה תחול במוצרי הגבינות הלבנות (כ-15%), הגבינות הצהובות הנמכרות על המדף (כ-15% וחלקן ב-כ-20%) ובמעדן תנובה (7%).
כך למשל, המחיר המומלץ לצרכן של חבילת גבינת עמק פרוסה 200 גרם יעמוד על 14.58 שקל כולל מע"מ, במקום 17.15 שקל כיום. המחיר המומלץ לצרכן של גבינה לבנה רגילה 250 גרם (באחוזי שומן שונים) יעמוד על 6.33 שקלים כולל מע"מ, במקום 7.45 שקלים כיום.
שימו לב שבגבינה הלבנה מדובר בעליית מחירים לעומת המבצע הנוכחי של החברה שאמור להסתיים בתום החגים: 2 מוצרים מוגדלים עם 20% תוספת, ב-10 שקלים. כלומר: 600 גרם ב-10 שקלים: 4.16 שקלים ל-250 גרם.
* תנובה הורידה מחירים של מוצרים נוספים שאינם מופיעים בטבלה
מנכ"ל תנובה אריק שור: "המחאה על יוקר המחייה בישראל הצליחה. זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בישראל.
אני מאמין שכחברה מובילה בשוק המזון הישראלי הצעד חסר התקדים שבו נקטנו היום יהווה דוגמה.
"תנובה קשובה לקולו של הצרכן - החלטנו על הורדה משמעותית של מחירי עשרות מוצרים. אנו קוראים לרשתות השיווק לאמץ את ההמלצות ולתרום את חלקם להורדת המחירים".
לפי תנובה שווי ההוזלה לצרכנים הוא כ-125 מיליוני שקלים, מתוכם 62% ימומנו על ידי תנובה. המהלך הזה מצטרף למבצעים של תנובה ולהורדת מחיר הקוטג', ששווים כ-77 מיליון שקל. סך כל ההוזלה לצרכן בשני המהלכים: כ-200 מיליון שקל, כ-63% מתוכם תממן תנובה.