שתף קטע נבחר

שטראוס מייקרת את מוצרי החלב ב-3%-5%

החברה הודיעה לרשתות שתייקר בנובמבר כמה ממוצרי החלב שלה: גבינות יתייקרות בכ-5%, כולל קוטג' ב-6 אג' משקאות יטבתה בכ-4%, דני וגמדים בכ-3.5% וחלב מועשר בכ-3%. עם זאת תימנע מהעלאת מחיר של מוצרי שטראוס-עלית שאינם מוצרי חלב

חברת שטראוס הודיעה לרשתות המזון שהיא מייקרת את מוצרי החלב שלה ב-3%-5% ב-1 בנובמבר. בכך היא מצטרפת לחברות המזון יוניליוור, אסם, החברה המרכזית למשקאות וחברות נוספות שהודיעו על העלאת מחירים ב-1 בנובמבר. ההתייקרות היא במחיר לרשתות וכל רשת תגלם אותה באופן שונה במחיר לצרכן.

 

נובמבר השחור בסופר:

  • עליית המחירים נמשכת: חיתולי האגיס מתייקרים

  • עליית המחירים הגיעה לבשר ולעוף

  • עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים

  • משבר הפיצריות: מחסור בגבינה ועליות מחירים

 

גבינות סקי, קוטג' וסימפוניה יתייקרו בכ-5% - חלב מועשר של יוטבתה יתייקר בכ-3%, דני וגמדים יתייקרו בכ-3.5% -(כ-6 אג') משקאות חלב בכ-4%. מחירי מעדן מילקי ויוגורטים נותרים ללא שינוי, למעט שמיניית יוגורט דנונה לבן שמתייקרת. שטראוס הודיעה לרשתות שלא תייקר את מוצריה שאינם מוצרי חלב - בין היתר, מוצרי עלית (שוקולד, וופלים, עוגות וקפה), יד מרדכי וסלטים מצוננים. שטראוס יכולה להרשות לעצמה לא להעלות מחירים בקטגוריות אלה גם משום שבעת האחרונה יש ירידה במחירי קפה וקקאו בבורסת הסחורות.

 

בכך, שטראוס הופכת למחלבה הגדולה הראשונה שמעלה את מחירי מוצרי חלב, מאז עודכן בראשית אוקטובר מחיר החלב הגולמי בכ-9%. שטראוס הקדימה בכך את משרד החקלאות שצפוי להודיע בסוף החודש או בתחילת נובמבר על התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, התייקרות שבעקבותיה גם תנובה וטרה צפויות להעלות מחירים בקרוב. 

המשך יבוא: החברות שמעלות מחירים

 

מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס מסר בתגובה: "אילולא העלייה במחיר החלב הגולמי, לא היינו מעלים כעת את המחירים באף קטגוריה של שטראוס. בשנה החולפת ביצענו עשרות תהליכים בכדי להתייעל ולשמור על רמת מחירים קבועה, זאת למרות העליות החדות במחירי מרבית חומרי הגלם והאנרגיה. העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסוימות במחיר מוצרי החלב, יחד עם זאת בשלב זה אנו נמשיך לספוג את עליות מחיר תשומות הייצור וחומרי הגלם האחרים בכל שאר הקטגוריות בהן פועלת החברה ולא נעלה בהן מחירים".

  

הכל מתייקר בנובמבר

יוניליוור היתה הראשונה להודיע, עוד לפני החגים, שתייקר בנובמבר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק בשיעור ממוצע של 4%-5%. בחגים, אסם הודיעה שתייקר במבה ומוצרים רבים נוספים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה המרכזית למשקאות שמייצרת את משקאות קוקה קולה, פריגת ונביעות הודיעה שתעלה מחירים ב-5.7% ויפאורה מבקשת לייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%.

 

בשבועיים האחרונים הודיעו מעדני הטלה, זוגלובק, טמפו וריגלי על העלאת מחירי בשר, עוף, דגים, גולדסטאר, היינקן, פפסי, ג'אמפ ומסטיק אורביט ב-4%-9%. נראה שבעוד חברות המזון אוזרות "אומץ" ומייקרות מחירונים בזו אחר זו, הצרכנים יוותרו חסרי אונים מול המדפים המתייקרים בנובמבר. בשבוע האחרון הצהירה מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה הודיעה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל הודיעה שתייקר סלולות ב-10% וגם קטשופ היינץ יתייקר.

 

חברת חוגלה קימברלי הודיעה בשבוע שעבר שתעלה את מחירי רוב מוצריה ב-15 בנובמבר בשיעור ב-3%-6.3%. כל מוצריה יתייקרו למעט טיטולים וחיתולי האגיס בנים בנות. בין המוצרים שמחירם יעלה: חיתולי האגיס, נייר טואלט, טמפונים, תחבושות היגייניות ומטליות ניקוי. כל זאת, לצד ההתייקרות בלחם ועליית המע"מ ב-1%.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שטראוס. מילקי לא יתייקר
שטראוס. מילקי לא יתייקר
מומלצים