שתף קטע נבחר

תנובה תעלה את מחירי מוצריה ב-2.5%-4.8%

נכון לעכשיו לא יתייקרו גבינת קוטג' והמוצרים בפיקוח שאמורים להתייקר בתחילת נובמבר. מחירי מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום אדום יועלו בשיעור ממוצע של 4.6%. שיעור העלייה הממוצע של מוצרי החלב עומד על 3.5%

חברת תנובה הודיעה היום (ה') כי תעלה את המחירים של למעלה ממחצית מוצרי החלב שלה. נכון לעכשיו לא יתייקרו המוצרים בפיקוח שאמורים להתייקר בתחילת נובמבר. כצעד תדמיתי לא העלו בתנובה את מחיר הקוטג', אך היא עשויה להתייקר בקרוב, אחרי שהממשלה תייקר את מוצרי החלב בפיקוח.

 

  

גבינות רכות יתייקרו ב– 2.5%, שמנת מתוקה - 2.5%, משקאות חלב - 4.8%, חלב מועשר 3%, יוגורטים - 4.8%, מעדנים – 3.5%, גבינות צהובות מדף – 4.8% וגבינות מלוחות - 4.8%.

 

עוד הודיעה תנובה כי מחירי מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום אדום יועלו בשיעור ממוצע של 4.6% (סנפרוסט – 4%; מעדנות – 5%; אוליביה 5%; מאמא עוף – 5%; אדום אדום– 4%).

 

לטענת תנובה, עלייה זו נובעת מעלייה במחירי תשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו')ומהתייקרות עלויות הייצור ובהם חשמל, מים, דלק, ארנונה ועוד בשנה האחרונה.

 

 המשך יבוא: החברות שמעלות מחירים

 

אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה, אמר: "עליית המחירים נובעת מעליית מחיר החלב הגולמי בשיעור של 9.4% ומהתייקרויות עלויות הייצור בסך מאות מיליוני שקלים בשנה. יחד עם זאת, תנובה מתנהלת ברגישות רבה במוצרים הבסיסיים שהיא מייצרת ולכן הגבינה הלבנהתעלהבשיעור נמוך באופן משמעותי (ב- 2.5% בלבד) והקוטג' שמחירו אינו מפוקח לא יעלה עד להחלטת הממשלה לגבי עליית מחירי המפוקחים".

 

אתמול (ד') הודיעה שטראוס לקמעונאים כי מוצריה צפויים להתייקר גבינות סקי, קוטג' וסימפוניה יתייקרו בכ-5% - חלב מועשר של יוטבתה יתייקר בכ-3%, דני וגמדים יתייקרו בכ-3.5% -(כ-6 אג') משקאות חלב בכ-4%. מחירי מעדן מילקי ויוגורטים נותרים ללא שינוי, למעט שמיניית יוגורט דנונה לבן שמתייקרת.

 

שטראוס הודיעה לרשתות שלא תייקר את מוצריה שאינם מוצרי חלב - בין היתר, מוצרי עלית (שוקולד, וופלים, עוגות וקפה), יד מרדכי וסלטים מצוננים. שטראוס יכולה להרשות לעצמה לא להעלות מחירים בקטגוריות אלה גם משום שבעת האחרונה יש ירידה במחירי קפה וקקאו בבורסת הסחורות. 

 

לא קל בנובמבר

יוניליוור היתה הראשונה להודיע, עוד לפני החגים, שתייקר בנובמבר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק בשיעור ממוצע של 4%-5%. בחגים, אסם הודיעה שתייקר במבה ומוצרים רבים נוספים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה המרכזית למשקאות שמייצרת את משקאות קוקה קולה, פריגת ונביעות הודיעה שתעלה מחירים ב-5.7% ויפאורה מבקשת לייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%.

 

בשבועיים האחרונים הודיעו מעדני הטלה, זוגלובק, טמפו וריגלי על העלאת מחירי בשר, עוף, דגים, גולדסטאר, היינקן, פפסי, ג'אמפ ומסטיק אורביט ב-4%-9%. נראה שבעוד חברות המזון אוזרות "אומץ" ומייקרות מחירונים בזו אחר זו, הצרכנים יוותרו חסרי אונים מול המדפים המתייקרים בנובמבר. בשבוע האחרון הצהירה מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה הודיעה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל הודיעה שתייקר סלולות ב-10% וגם קטשופ היינץ יתייקר.

 

חברת חוגלה קימברלי הודיעה לאחרונה שתעלה את מחירי רוב מוצריה ב-15 בנובמבר בשיעור ב-3%-6.3%. כל מוצריה יתייקרו למעט טיטולים וחיתולי האגיס בנים בנות. בין המוצרים שמחירם יעלה: חיתולי האגיס, נייר טואלט, טמפונים, תחבושות היגייניות ומטליות ניקוי. כל זאת, לצד ההתייקרות בלחם ועליית המע"מ ב-1%

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק שור: "עליית המחירים נובעת מעליית מחיר החלב הגולמי"
אריק שור: "עליית המחירים נובעת מעליית מחיר החלב הגולמי"
צילום: דנה קופל
הקוטג' - בינתיים לא מתייקר
הקוטג' - בינתיים לא מתייקר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים