yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 01.11.2017
    "נתעד כל נהג פרטי שייקח נוסעים בשכר"
    לאחר הפרסום ב"ידיעות אחרונות" על הרחבת הפעילות של אובר: יו"ר איגוד נהגי המוניות מבטיח להעביר את הפרטים של כל נהג למשטרה • גם משרד התחבורה יפעיל פקחים כדי לעקוב אחרי נהגים • אובר: "נשמח לדיאלוג עם משרד התחבורה"
    אודי עציון וגד ליאור

    נהגי המוניות נערכים לפעול בעצמם נגד הרחבת פעילות אובר בישראל באמצעות נהגי רכב פרטי, שהחוק אוסר עליהם להסיע נוסעים בשכר.

     

    קראו עוד: המדינה איבדה את ההרתעה | אודי עציון

     

    "מהבוקר נתחיל להזמין בעצמנו נסיעות דרך אובר", גילה ל"ממון" יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר־אור, לאחר הפרסום אתמול על שירות UberDAY. "כל נהג מונית יהיה בלש. ניקח גם חברות בילוש אם נצטרך. נצלם ונתעד כל נהג רכב פרטי שיסיע נוסעים בשכר. נעביר את הפרטים שלו למשרד האוצר ולמשטרה, כמי שמרוויח כסף שחור ונוסע ללא ביטוח מתאים, עניין שיעשה הרבה בלגנים כשיתרחשו תאונות".

     

    נהגי מוניות זועמים רבים איימו אתמול לחסום כבישים במחאה על אוזלת היד של המדינה, שלמרות שהגישה כתב אישום נגד אובר על הסעת נוסעים בשכר בניגוד לחוק, לא מצליחה למנוע ממנה להרחיב את שירותיה. ארגון המוניות פנה לשר התחבורה ישראל כץ במכתב זועם ודרש ממנו לעצור את הפעילות הלא חוקית של אובר, שמפעילה גם תחנת מונית וירטואלית, פעילות שאינה נוגדת את החוק. "אנחנו סומכים על כץ שיעצור את הפרת החוק הזו. אנחנו נהגי המוניות מתמודדים כאן מול בעלי הון, שמצפצפים על החוק ועל הכנסת, שיש כתב אישום תלוי ועומד נגדם. אנחנו נערכים לגייס את הכסף וגם לפנות לבג"ץ בדרישה שיעצור את הפעילות הזאת ושיורה להוציא את אובר ואת הפרות החוק שלה מישראל".

     

    גם במשרד התחבורה זועמים על אובר. המשרד יפעיל פקחים כדי לעקוב אחרי נהגי אובר, אם תממש החברה את הכרזתה על הרחבת הפעילות. הממצאים שיאספו ייתווספו לכתב האישום שהוגש נגדה.

     

    יהודה בר אור | צילום: גלעד קוולרצ'יק
    יהודה בר אור | צילום: גלעד קוולרצ'יק

     

     

    כזכור, לפני מספר חודשים הוגש לבית משפט השלום לתעבורה בתל־אביב כתב אישום נגד אובר. כתב האישום כולל מספר סעיפים, בהם הסעת נוסעים בשכר ללא רישיון מטעם משרד התחבורה כמתחייב בחוק. עד כה טרם נקבע מועד לדיון ראשון בתיק.

     

    לדברי גורמים ברשות המסים, נהגים שמסיעים אנשים בתשלום במכוניותיהם צריכים לשלם מס על רווחיהם.

     

    למרות שבחברת אובר מגדירים את השירות ככזה שאיננו למטרות רווח, אלא למטרת החזר הוצאות אחזקת רכב, אין בכך כדי לפטור את הנהגים ממס על הכספים שהם מקבלים. עליהם יהיה לפתוח תיק במס הכנסה וכן תיק במס ערך מוסף, גם אם כ"עוסק פטור".

     

    מומחי מס הדגישו אתמול כי כל הכנסה קבועה חייבת במס, בוודאי קבלת מספר תשלומים בכל יום. אי־הצהרה על ההכנסות מביצוע נסיעות קבועות במסגרת אובר מהווה עבירה פלילית. על המסיע גם להודיע לחברת הביטוח כי הוא נוהג להסיע אנשים בתשלום במכוניתו הפרטית. מרשות המסים נמסר: "ברשות פועלת ועדה הבוחנת את היבטי המס הישירים והעקיפים של פעילות הכלכלה השיתופית המתפתחת בישראל".

     

     
    ישראל כץ | צילום: אלכס קולומויסקי
    ישראל כץ | צילום: אלכס קולומויסקי

     

     

    אובר בתגובה: "uberDAY ו־NIGHT הם פיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה כיום בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בישראל למטרת החזר הוצאות. שירותים אלו מציעים מענה תחבורתי זול, זמין ונוח. Uber מחויבת להורדת מחירי הנסיעה בישראל ותשמח לייצר דיאלוג עם משרד התחבורה כדי לתת מענה לכל סוגיה שעולה, כדי שגם ישראל תוכל לאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים והקדמה, כפי שקורה בשאר המדינות בעולם".

     


    פרסום ראשון: 01.11.17 , 20:04
    yed660100