420 ק"מ לתחבורה ציבורית

פרסום ראשון: הכבישים שבהם מתוכננים נתיבי תחבורה ציבורית עירוניים ובינעירוניים, רובם עד 2022 • בעלי רכב פרטי? תסבלו יותר בפקקים

מהפכת הנת"צים יוצאת לדרך: עד 2022 צפויים להיסלל כ־420 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בישראל בהשקעה של 10 מיליארד שקל. העבודות יתבצעו במימון של משרד התחבורה באמצעות נתיבי ישראל ונתיבי איילון. החלוקה: 260 ק"מ כבישי נת"צ בינעירוניים באחריות נתיבי ישראל, ועוד 160 ק"מ באחריות נתיבי איילון שהקימה את מנהלת "מהיר לעיר" לסלילת נת"צים בשטח העירוני הנפרסים על פני 17 רשויות.

 

המטרה: לסיים את סלילתם של 22 נתיבי תחבורה ציבורית בינעירוניים תוך שנתיים וחצי, ואת השאר בתוך 4 שנים. החיסרון: במהלך העבודות צפויה החמרה בפקקים לבעלי רכב פרטי.

 

קראו עוד: דרוש שינוי תודעתי | עופר פטרסבורג

 

מיקום הנת"צים
מיקום הנת"צים

 

בתוך הערים ייסללו הנת"צים בעיקר על חשבון נתיבי תחבורה קיימים ומדרכות. מחוץ לעיר ייסללו נתיבים חדשים. הכוונה היא לשפר את השירות של התחבורה הציבורית מבחינת מהירות, תדירות, נגישות ונוחות. לדברי מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, "הפקקים לא ייעלמו, אבל לבעיה מורכבת נדרש מארג פתרונות לכדי חבילה כוללת ואנחנו בכיוון הנכון".

 

פרץ מציין כי הפתרון המשולב כולל רכבות "כבדות", רכבת קלה במרכז גוש דן, שבילי אופניים, עידוד נסיעה שיתופית, ועוד.

 

 
ניסים פרץ
ניסים פרץ

 

 

איתמר בן־מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון, אמר כי "המשימה הלאומית היא ליצור אלטרנטיבות אמיתיות לרכב הפרטי – אפשרויות נסיעה נוחות, יעילות ומהירות. אנחנו מקדמים שילוב של מגוון פתרונות, בהם: מהיר לעיר; אופנידן: רשת אוטוסטרדות אופניים; שירות הסעות מהיר וחינמי מחניוני חנה־וסע בנתיבים המהירים לת"א, ועוד. השילוב בשטח יביא לכך שנוסעים יעדיפו להשאיר את הרכב בבית". שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "הנת"צים הבינעירוניים נועדו לתת יתרון משמעותי לאוטובוסים ולכלי רכב ציבוריים, לעומת רכב פרטי. התוכנית תגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית".

 

כפי שנחשף ב"ממון", נתיבי איילון תחל בקרוב בהקמת שלושה נת"צים ראשונים בפרויקט "מהיר לעיר", הכולל רשת של נת"צים לאורך עשרות קילומטרים במטרופולין ת"א.

 

איפה יוקמו הנת"צים?

 

כביש 471 (סיום צפוי ב־2019); כביש 461: דרך הטייסים־מסובים (סיום ב־2020); כביש 444: מגדל אפק־ראש־העין (לקראת סיום); כביש 2 לצפון: שמריהו־שפיים; כביש 4: בר אילן־חולות; כביש 4: חולות־אשדוד; כביש 5: מחלף הכפר הירוק; כביש 40: שעריה־הטייסים; כביש 40: ביל"ו־עקרון־חסן; כביש 40: גנים־שעריה (סיום ב־2023); כביש 40: לוד־רמלה; כביש 44: מחלף השבעה־צומת חולון; כביש 471: בר אילן־נחשונים; כביש 5 למזרח: קסם־מורשה (סיום ב־2022); כביש 5 מזרחי: מורשה־גלילות; כביש 5: מחלף מורשה (סיום ב־2022); כביש 5: מסוף שומרון־קסם; כביש 40: עדנים־גנים; כביש 44 ומחלף בית דגן; כביש 57 למזרח: כפר יונה־נתניה (סיום ב־2020); כביש 57 למערב: כפר יונה־נתניה (סיום ב־2022); כביש 4: פרדסיה־הדרים (סיום צפוי ב־2024); כביש 4: הדרים־גהה (סיום ב־2020); כביש 4: גהה־בר אילן (סיום ב־2021); כביש 4: פרדסיה־מורשה; כביש 4: בר אילן־גהה (סיום צפוי ב־2022); מחלף ראש־העין דרום; כביש 2 לדרום: הסירה־כפר שמריהו; כביש 44: בית דגן־ניר צבי (סיום ב־2026); עדכון פיילוט כביש 2: וינגייט־שמריהו; וכביש 4: רעננה צפון־הדרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים